Beate Tollefsen Skrevet Mars 30, 2021 Del Skrevet Mars 30, 2021 kan noe se hva det står i yrkeskolonnen hos Dorthea? RA, Folketelling 1870 for 1301 Bergen kjøpstad, 1870 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft60044698000288 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddgeir Fossli Skrevet Mars 30, 2021 Del Skrevet Mars 30, 2021 (endret) Er det Bosæt tjenestepige? Endret Mars 30, 2021 av Oddgeir Fossli Beate Tollefsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mars 30, 2021 Del Skrevet Mars 30, 2021 (endret) 1 time siden, Oddgeir Fossli skrev: Er det Bosæt tjenestepige? Tja, Tjenestepige er i hvert fall rimelig sikkert. Men første ordet . . . ? Bosæt, som du sier, Oddgeir – er vel den nærmeste mulighet. Og selv om jeg burde være rimelig godt bevandret ‹udi det Bergenske› så kan jeg ikke si med noen som helst grad av sikkerhet hvorvidt det ble ‹separert› mellom tjenestefolk som bodde der de tjente, og de som bodde annetsteds. Kirkebok- og folketellingsmessig. Kan i hvert fall ikke huske å ha støtt på tilsvarende. Men ‹Summa Summarum› – sier meg enig med deg! Om enn ‹enigheten› ble lang og uhorvelig omstendelig. 😉 Mvh Endret Mars 30, 2021 av Even Stormoen Beate Tollefsen og Oddgeir Fossli reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå