Gå til innhold
Arkivverket

gik med Armeen til Holsteen 1762

Kai Løseth
 Del

Recommended Posts

Eg har ein 3* tippoldefar som eg prøver å «kartlegge». Namnet er Ole Olsen Ytterdal, fødd i Norddal (no Fjord) kommune, Møre og Romsdal 1738.

I ei sak frå 1786 finn eg dette om han, side 177b:

https://www.digitalarkivet.no/rg20090420371016

Om sit Liv og Levnedt forklarede han,

at han er 48 Aar gl. fød paa gaarden Ytterdahl i Nordahls Sogn,

blev Codfirmedt sin Daabs Pagt af Sogne Præsten Hr Otto Astrup.

Levede der i Kaldet til 1762 da han som Soldat gik med Armeen

til Holsteen og 3 Aar efter sin hjemkomst blev han Corporal ved

det Nordre Sunnmørske Compagnie ……

I 1770 finn eg han som korporal ved Nordre Sunnmøre kompani, side 123:

https://www.digitalarkivet.no/ru20111201740938

Eg har prøvd å leite etter kjelder om soldatar utkommandert til Holstein, men utan resultat. Det kunne vere interessant om det finst noko om han eller kompaniet frå den tida, og kor lenge var han der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Det blir årets påskelektyre!

Mange takk til Jan H. og Matthias.

Endret av Kai Løseth
Feilskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kai Løseth skrev:

Eg har prøvd å leite etter kjelder om soldatar utkommandert til Holstein, men utan resultat. Det kunne vere interessant om det finst noko om han eller kompaniet frå den tida, og kor lenge var han der?

Jeg har en forfar fra Romsdalen som var utkommandert i 1762 til Holstein. Han nevnes i en rulle 1762 av Det 2. Trondhjemske Nationale Infanteriregiment. I 1765 finnes en tilsvarende rulle, som bl.a. opplyser om når han reiste ut og når han var tilbake i legdene. Han hadde en bror som også var utkommandert, men som døde i København senere i 1762. Sunnmøre hørte kanskje til et annet regiment, men har du undersøkt om det finnes tilsvarende ruller (fra 1762 og 1765) der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspel, Svein Arnolf.

Sunnmøre tilhøyrde 1. Bergenhusiske infanteriregiment. Har no funne militære ruller frå 1761 og 1765:

Innhold for Kommanderende General (Kg I) Med Det Norske Krigsdirektorium, Militære Ruller, Nr. 518: 1. Bergenhusiske Regiment 1760-1765 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

I 1761 finn eg ikkje Ole Olsen Ytterdal, men i 1765 finn eg han: Gefrider Ole Olsen Ytterdal, Commanderet til Kiøbenhavn 1762. Det står at han vart innrullert i1762, og har 3 års teneste.

Om Gefrider fann eg m.a. ein diskusjon her:

Yrkestittelen gefrider - Slektsforum (slektogdata.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider