Gå til innhold
Arkivverket

Peder Samuelsen fra hvor?

Lars-Jørgen Olsen
 Del

Recommended Posts

Hei 

Takknemlig hvis noen kan tyde hvor Peder Samuelsen som giftet seg med Anne Eriksdatter er fra og også hva som står foran navnet til Peder.

Kilde:SAH, Vinger prestekontor, Ministerialbok nr. 5, 1772-1813, s. 215, Fjerde oppføring i 1797

Brukslenke for sidevisning:

https://www.digitalarkivet.no/kb20070603170218

Endret av Lars-Jørgen Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Lars-Jørgen Olsen changed the title to Peder Samuelsen fra hvor?

Jeg prøver meg, men andre er sikkert bedre:

Ungkarl Peder Samulesen Bøgen fra Sverrige og pigen Anne Eriksdtr. Haraldskogen?

Trodde det sto en W, men det gir mer mening med en H slik at det blir Haraldskogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er nok en W for Anne Eriksdatter var fra Varaldskogen 🙂  Når det gjelder Bøgen, kan det være Bogen? Jeg ser at det er noe som ligner tødler i kirkeboka, men finner ingen steder i sverige med Bögen. Det er imidlertid et sted Bogen i Gunnarskog, som senere ble eget sokn. Kan det være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det en blekk-dott som lurte meg til å tro at det var en svensk ø,

da er det Bogen og Waraldskogen (som jeg trodde, men ikke gå mening til meg uten lokalkunnskap) 🙂

Endret av Oddgeir Fossli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser dette slik:

Unge-Karl Peder Samuelsen Bögen fra Sverrig og Pigen Anne Eriksdr. Waraldskogen. Caut: Erik Eriksen Waraldskogen og Ole Olsen Holmbye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Else B. Rustad said:

Jeg leser dette slik:

Unge-Karl Peder Samuelsen Bögen fra Sverrig og Pigen Anne Eriksdr. Waraldskogen. Caut: Erik Eriksen Waraldskogen og Ole Olsen Holmbye.

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider