Gå til innhold
Arkivverket

Ole Christopherson frå Langbråten i Enebakk alias Ole C. Field (1866-1940) - busett i Eau Claire, WI - opplysningar om foreldri hans og eit par av borni?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ein huslyd som eg har hatt liggjande på teiknebrettet mitt sidan 1980-talet.

Kanskje er det nokon med lokal kunnskap i Enebakk som kan bidra med lite vetta opplysningar om opphavet til brudgommen?  Kvar har han Field-namnet ifrå?  Det hadde vore so kjekt å komma «i mål» med denne utfordringi!

Slik ser det oppdaterte manuskriptet mitt ut pr. i dag:

~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter mange fine innlegg er dette manuskriptet no oppdatert og erstatta av eit nytt i Innlegg #10 under:

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkeby, Birger. Enebakk bygdebok. 3 : Gards- og slektshistorie for Dalefjerdingen, Ytterbygda med Brevikkroken, Rausjø:

Langbråten under Rausjø. Det bør nevnes at Rausjø ikke var et ordinært gårdsbruk, men en skogseiendom med utspring fra Enebakk almenning. I dag en del av Østmarka mellom Lørenskog og Fjell i Ski.

Screenshot_2021-04-05 Enebakk bygdebok 3 Gards- og slektshistorie for Dalefjerdingen, Ytterbygda med Brevikkroken, Rausjø.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdebokforfatteren har feil fødselsdata for Marthe Knudsdatter, og det ser ut til at han har hatt problemer med å plassere flere med samme navn i tidsrommet 1824-27. Dato og årstall stemmer ikke overens for den samme Marthe i de to vedlagte skjermbildene heller. Dåpen til det som må være den riktige Marthe Knudsdatter er nr. 11 her:

SAO, Enebakk prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. I 7, 1823-1832, s. 74-75
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061027030341

Foreldrene er husmann Knud Amundsen og Johanne Olsdatter Skrabben på Stranden.

At det må være rette Marthe med sine foreldre ser man ved giftermålet til Marthe og Kristoffer i 1852, hvor hennes far oppgis som K. Amds, som vel må være en forkortelse for Knud Amundsen. Nr. 19:

SAO, Enebakk prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0012: Ministerialbok nr. I 12, 1832-1882, s. 49
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060929070103

Endret av Espen Tjernshaugen
Tasteleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere plasser på Stranda som het Skrabben. Her er det snakk om Haugsteinskrabben under gården Haugstein på Stranda.

Kirkeby, Birger. Enebakk bygdebok. 1 : Gards- og slektshistorie for Stranda og nordre del av Kirkebygda:

Screenshot_2021-04-05 Enebakk bygdebok 1 Gards- og slektshistorie for Stranda og nordre del av Kirkebygda.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #6:

Hjarteleg takk til Espen for fleire kjempefine og nyttige innlegg om denne huslyden!  Eg er imponert!

Eg har oppdaga i ettertid at eg har skrive feil utvandringsår på Ole.  Han utvandra ikkje med foreldri i 1873, slik eg hadde skrive.  FT1900 oppgjev 1885 som utvandringsår, medan FT1910 seier han utvandra i 1888.  So eg veit ikkje kva eg skal tru?  Kanskje det let seg gjera å finna det ut?

Elles er eg framleis forundra over namnet Field - kvar kan ha fått det ifrå?

Eg har nettopp gjort ei svært spennande oppdaging i denne huslyden, og nytt manuskript følgjer i Innlegg #10!

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet Field tror jeg (jeg vet ikke) kan han ha tatt etter et opphold på Fjell i Ski, som ligger ved grensa til Enebakk, ikke så langt i fra Rausjø og Skjelbreia, i det samme området i Østmarka hvor skogs- og sagbruksdrift var hovednæringa. Vassdragene her var viktige, så ikke umulig at Ole kan ha vært på Fjell i forbindelse med tømmer- eller sagbruksdrift der. Fikk ikke til å lage et kartutsnitt lite nok til å få det inn her, men du vil se dette selv om du finner et kart over Østmarka.

Endret av Espen Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #10:

Hjarteleg takk til Espen og Anton for nye spennande innlegg.  Kanskje har du Espen finne forklaringi på Field-namnet i Amereika...  Eg lurer eller på kva namn han har ved utvandringi...?

Som annonsert over i Innlegg #6, har eg gjort ei spennande oppdaging i denne huslyden.  I det eg ville kontrollera dei tre sønene fødde i Eau Claire, WI, oppdaga eg at Anna hadde vore gift ein gong før ho gifte seg med Ole Field, men diverre er det svært so lite me finn om denne første mannen, Charley J. Foster!  Eg trudde først Andrew Theodore var «uektefødd», men kyrkjeboki seier ikkje noko som kan tyda på det, og Andrew Theodore nyttar dessutan Foster som mellomnamn i WW1-draftet!

Her følgjer eit oppdatert manuskript:

~~~~~~~~~~~~~~

Anna Andreasdotter {Kalhagen}, f. {i Luster} 20.5.1861,

Anna Anderson utvandra til Amerika i 1884 og gifte seg

##### (date and place of her 1st marriage?)

med Charley J.

##### (middle name?)

Foster,

##### (info on him? – sonen Andrew Theodor ser ut til å vera fødd i ekteskap: https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/60722/images/41742_314775-00014?treeid=&personid=&hintid=&queryId=fe0c100640e8ebbefb1b5e0d9bef3f9e&usePUB=true&_phsrc=Nzx24932&_phstart=successSource&usePUBJs=true&_ga=2.119935499.2038097819.1617048637-390650824.1612707015&pId=1515678

So gifte Anna seg att i Eau Claire, Wis. 10.10.1891 med Ole Christopherson frå Rausjø, Enebakk almenning i Enebakk, i Amerika kjend som Ole C. Field.  Ole var son av husmann Christopher Ingebrigtson på Langbråten under Rausjø, opphavleg frå Skjelbreia under Rausjø, og kona Martha Knutsdotter frå Skrabben under Haugstein på Stranda og f. i Enebakk 2.9.1866, men utvandra til Amerika i 1887.  Ole Field var arbeidar («laborer»), og han og Anna vart buande i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis. der Anna d. 22.8.1938.  Ole Field d. same staden 14.6.1940.  Anna fekk tre søner, ein frå første ekteskapet og to frå det andre:

a. Andrew Theodore Foster Field, f. i Eau Claire Co., Wis. 11.10.1885, d. i Eau Claire, Wis. 22.5.1934.  Andrew gifte seg i Eau Claire, Wis. 18.11.1911 med Marie Madaline, kjend som Mary Kolb.  Ho var f. i Sveits 25.12.1889, men utvandra til Amerika i

##### (detaljar om opphav og utvandring?)

og d. i Chicago, Ill. 5.3.1969.  Andrew Field var bakar («baker»), og han og Mary budde i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis.  Dei fekk to born i lag.

b. Carl Adolph Field, f. i Eau Claire Co., Wis. 28.1.1893, d. i Racine, Wis. 21.2.1954.  Carl gifte seg

##### (date and place of his marriage? – about 1916!)

med Elvina M.

##### (middle name?)

Spielman, f. i Eau Claire Co., Wis. 17.3.1892.  Ho d. i Racine, Wis. 20.11.1947.  Carl Field var fabrikkarbeidar («factory worker»), og han og Elvina budde i Racine, Racine Co., Wis.  Dei fekk tre born i lag.

c. Edmund Thomas, kjend som Edwin Field, f. i Eau Claire Co., Wis. 20.11.1897, d. i Eau Claire, Wis. 28.5.1986.  Edwin gifte seg i Eau Claire, Wis. 3.5.1919 med Emelia Geneva Anderson.  Ho var f. i Juneau Co., Wis. 6.10.1900 og d. i Eau Claire, Wis. 12.12.1968.  Edwin Field var fabrikkformann («factory foreman»), og han og Emelia budde i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis.  Dei fekk to søner i lag.

~~~~~~~~~~~~~~

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Lars E. Øyane said:

.  Anna fekk tre søner, ein frå første ekteskapet og to frå det andre:

Er dette den samme familien?

Ole Field

in the Wisconsin, U.S., State Censuses, 1855-1905

Name:Ole Field

Race:White

Marital Status:Married

Birth Year:abt 1870

Birth Place:Norway