Gå til innhold
Arkivverket

Faddere til Jens Olaus Johannesen døpt 21 juli 1822

Lars Egil Kjønø
 Del

Recommended Posts

Informasjon : Det står 2:n som aar og datum som er 2 Juli, men også Hdbt 21 Juli. Passe forvirrende...

Mvh Gunnar

Endret av Gunnar Øra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gunnar Øra skrev:

Informasjon : Det står 2:n som blir dåpsdato 2 Juli.

Mvh Gunnar

Ikke kjent i området, men slik jeg leser fadder lista : 1 md (mand), 1 md (mand), 1 d:n (dreng), 1 E (enke), 1 kon (kone), 1 kone (kone).

Den første Gest Ols:, den andre Knud Jensen, den tredje Knud, den fjerde Anna Arntsdr:, den femte ?, den sjette Gundborg Iversdatter.

Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det hjalp veldig med videre oppnøsting. Kunne det muligens stå Mogens etter Olsen. Det var en Mogens(Mogns) Olsen som var nabo. Den andre er vel da Knud Jensen Flatburet. Den fjerde er vel da muligens Anna Arnesdatter Flatburet. Den femte er ?.  Den siste finner jeg også som nabokone på denne plassen.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars Egil Kjønø skrev:

Den andre er vel da Knud Jensen Flatburet. Den fjerde er vel da muligens Anna Arnesdatter Flatburet.

Det stemmer, det står Fladbur på begge.

Gjest Olsen trur eg bur på Aagvig.

Den nest siste kona bur på Ramsøen, meiner eg. Namnet hennar startar på s, trur eg, sluttar på rde/rda?

Den andre Knud: ***søen? (bortsett frå første bokstaven liknar det på Ramsøen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Knud Ramsøen kan nok stemme. jeg får lete litt i folketellingen her ute for 1801 og Ramsøen så finner jeg nok den nest siste konen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gunnar Øra skrev:

Informasjon : Det står 2:n som aar og datum som er 2 Juli, men også Hdbt 21 Juli. Passe forvirrende...

Nei... ikkje så forvirrande. Det står "Fødte mandkjøn" øvst, så "Datum" 2.juli er fødselsdag; 21. juli dåpsdag (heimedåp)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider