Gå til innhold
Arkivverket

Mons Hansen & Anna Larsdatter sin vielse

Asbjørn Ramsøy
 Del

Recommended Posts

Før vi forlater Mons prøver vi å tolke hans giftermål som jeg stusser på om var i 1799 eller 1800.

På samme kirkebokside hadde jeg håpet å finne deres forlovelse, men uten hell.

Tryggest føler jeg meg om noen tar hele innførselen, den skal ifølge SA befinne seg

nederst på høyre side.

https://media.digitalarkivet.no/view/8612/42386/208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg les:

Ungekarl Mons Hansen Biørgum

og Pigen Anna Larsdr Wangen

Forløftningsmænd: Knud Larsen Weigum og

Siur Johnsen Præstegaarden

Dato i høgre marg, eg meiner det står

Mandagen

d. 11 Octob.

usikker på år men trur det må vera 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2021 den 16.49, Asbjørn Ramsøy skrev:

Før vi forlater Mons prøver vi å tolke hans giftermål som jeg stusser på om var i 1799 eller 1800.

På samme kirkebokside hadde jeg håpet å finne deres forlovelse, men uten hell.

Denne sida er framhald frå side 233  (står det øvst her, og nedst på s. 233).

Truloving, som offentleg handling, vart avskaffa i januar 1799.  Det står øvst s. 233,

med ei forklaring om at heretter er det innskriving til vigsel og berre vigselsdato.

https://www.digitalarkivet.no/kb20070320610598

Dette gjer at kronologien ser sprikande ut, sidan dei er førte inn etter kvart som dei melde seg til vigsel

(utan at datoen for dette er ført inn, i motsetnad til trulovingsdatoane fram til januar 1799).

Frå 1801 (neste side) fører presten vigslane saman med andre handlingar, på tidspunktet for vigsla.

Det er faktisk litt uklart kva år Mons og Anna giftar seg... 

Men om vi legg eit "minimalistisk" prinsipp til grunn (dvs. at presten skriv minst mogeleg),

så fortel det siste "1800" i datorekkja at alle deretter er i 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
1 time siden, Asbjørn Ramsøy skrev:

Når jeg ser på gammel kalender får jeg det ikke til å stemme at

11. oktober var på en mandag år 1800?

https://trinitatis.no/

Du har rett, dag/dato lenger oppe fram til og med mandag 30. juni stemmer med 1800, men med lørdag 24. oktober og mandag 11. oktober (som kjem i feil rekkefølge) er det noe feil. Har presten sett til datoane seinare og rota? For lesinga er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Para er nok førte inn i den rekkefølgja dei melde seg til vigsel; altså ikkje i den rekkefølgja dei vart vigde.

Lista er ei vidareføring av trulovingane, som vart avskaffa som embetshandling i januar 1799 (sjå s. 233)

Laurdag 24. oktober stemmer med 1801.  Det kan tenkjast at det er rett.

Måndag 11. oktober kan stemme med 1802.  Spørsmålet er om det er rett, og evt. kva som ikkje er det (år, vekedag, dato...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider