Marius Holm Enerud Skrevet April 27, 2021 Del Skrevet April 27, 2021 Heisan, Her har jeg noen ord jeg ikke er helt sikre på. Kan noen av dere hjelpe meg? 🙂 Her er link til originaldokumentet (starter på høyre side, "Huusmandscontract. Ulrich Frederich Bøyesen" osv) https://media.digitalarkivet.no/view/21681/490 På forhånd mange takk. mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet April 27, 2021 Del Skrevet April 27, 2021 Eg må melda "pass" på linje 23, dei andre les eg som følgjer: Linje 10: "dens Eiendele" Linje 15: "naar jeg samme måtte" Linje 16: "skal han stedse holde" Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet April 27, 2021 Forfatter Del Skrevet April 27, 2021 Takk @Richard Johan Natvig! 🙂 Da lærte jeg et nytt ord idag også: "stedse" 1) om varighed: til enhver tid; altid (1.1); uden forandring ell. afbrydelse; bestandig; uafbrudt. Richard Johan Natvig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet April 27, 2021 Del Skrevet April 27, 2021 dens Eiendele samme stedse 7. Hans Kone skal hjemme hos sig selv spinde 6 Mf Liin uden Betaling. (Mf må være et vekt-, volum- eller lengdemål på lin, uten at jeg vet hva). Remi Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet April 28, 2021 Forfatter Del Skrevet April 28, 2021 8 timer siden, Remi skrev: 7. Hans Kone skal hjemme hos sig selv spinde 6 Mf Liin uden Betaling. (Mf må være et vekt-, volum- eller lengdemål på lin, uten at jeg vet hva). Kan det være måleenheten «Merker» Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet April 28, 2021 Del Skrevet April 28, 2021 5 timer siden, Marius Holm Enerud skrev: Kan det være måleenheten «Merker» Ja, det kan det. Forkortelse: Mk. Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå