Gå til innhold
Arkivverket

Lauritz Christian Holm. Aner til han.

Kåre Lunderbye
 Del

Recommended Posts

Lauritz Christian Holm er min tippoldefar.
Han er født ca 1775.

Død 29.11.1841 i Moss.
Gift med Elisabet Jakobine Pedersdatter. Vet ikke mer om henne.

Håper at noen kan hjelpe meg han aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. denne f. i Ålborg, DK -  Studenterne fra 1871 : biografiske oplysninger samlet i anledning av deres 50 aarsjubilæumhttps://www.nb.no/items/d39e2b4aabf48ab9a214c7e77be4cdab?page=151&searchText="Laurits Christian Holm"

LC Holm.jpg

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth oppgir pikenavnet Andersen i dødsannonsen etter Lauritz i Morgenbladet 16.12.1841.

Hun er kanskje datter av Peder Andersen?

12E3BE38-5258-4941-B7EB-5A55626A2001.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Matthias Kolberg skrev:

Hun er kanskje datter av Peder Andersen?

"Jeg vil tippe at Elisabeth Pedersdatters foreldre er PEER ANDERSEN og KATHRINE JANSDATTER Billing. (Dåpen hennes 8.feb.1778 Lenke )Det står ved Elisabeths ekteskapsinngåelse i 1810 at hun kommer fra MOSS. Ved hjelp av Family Search finner vi et knippe kandidater, men alle andre har enten ett ekstra fornavn, eller født i urimelig tid i forhold til barnefødsler. (Hun ble mor første gang ett år før ekteskapsinngåelsen)Jeg har ikke sjekket fadderoppføringene for hennes barn sammen med Laurits Holm: Alette 1809. Petter Christian 1810. Tvillingene Andreas og Petter Christian 1811. Nevnet Petter 1812-døpt 1813. Alette 1814. Christian 1816. Carl Christian 1818. Andreas 1820.(Her var det mange like navn. Kanskje mange i søskenflokken døde som små.Kanskje det er antydninger i fadderoppføringene i kirkebøkene om tipset skulle stemme.IM"

Hentet fra denne tråden;

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Har kommet frem til at har var født i Danmark, som jeg ikke var klar over, har ikke kommet lengere. Har et DNA treff med en Holm i Danmark, skal prøve å finne igjen han.

Takk til alle som har hjelpt meg.

Hilsen

Kåre Lunderbye

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.