Gå til innhold
Arkivverket

Hvor kan jeg finne en kongelig resolusjon fra 9.7.1976

Torild Stubø
 Del

Recommended Posts

Norsk Lovtidend avdeling I ser ikke ut til å være skannet i Nettbiblioteket ennå. Jeg har sjekket de kongelige resolusjonene datert 9. juli 1976 som er kunngjort i Norsk Lovtidend uten å finne noe som omhandler konsesjon. Så da er det kanskje snakk om et enkeltvedtak som ikke er relevant for Lovtidend. Da blir vel rett departement (ev. Riksarkivet) stedet å henvende seg, men hvilket departement det er snakk om avhenger av jo av hvilket saksområde det er snakk om. Konsesjon for hva?

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med Mardøla kraftutbygging ble det etablert vanningsanlegg i bygdene Eikesdal og Eresfjord. I den forbindelse satte daværende Nesset kommune et krav til Industridepartementet og Kommunaldepartementet om at konsesjonsavgiften kunne dekke netto drift av disse vanningsanleggene. Dette ble det gitt tillatelse for i en kongelig resolusjon av  9.7.1976. Det er denne resolusjonen jeg er på leting etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torild Stubø skrev:

I forbindelse med Mardøla kraftutbygging ble det etablert vanningsanlegg i bygdene Eikesdal og Eresfjord. I den forbindelse satte daværende Nesset kommune et krav til Industridepartementet og Kommunaldepartementet om at konsesjonsavgiften kunne dekke netto drift av disse vanningsanleggene. Dette ble det gitt tillatelse for i en kongelig resolusjon av  9.7.1976. Det er denne resolusjonen jeg er på leting etter.

Jeg vil anta at denne vil kunne gjenfinnes i departementsarkiver i Riksarkivet. Foreslår derfor at du sender inn en henvendelse via skjema: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/andre-henvendelser#!/form/0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider