Sigrid Strompdal Skrevet Mai 16, 2021 Del Skrevet Mai 16, 2021 Jeg har noen tilfeller hvor AMF har først som pårørende noen jeg mener ikke skal være pårørende. F.eks. har de ført skipperen på båten som pårørende, se nr 26 hvor John Klem er ført som pårørende. Skal pårørende strykes i slike tilfeller? SAO, Garnisonsmenigheten Kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. 7, 1828-1881, s. 21 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060227070566 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Vasaasen Skrevet Mai 18, 2021 Del Skrevet Mai 18, 2021 Ja, jeg er enig at "John Klem" ikke er en pårørende. Tenker at dette enten kan tilføyes i "Stilling/Stand" for den avdøde evt. føres i merknadsfeltet. Jeg har vært borti mange rare "pårørende" som ikke hører til der, bla. "Kommunen". Disse har jeg fjernet helt, for de skulle aldri vært oppført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen Skrevet Mai 18, 2021 Del Skrevet Mai 18, 2021 @Sigrid Strompdal: Dette tilfellet som du viser til her gjelder informasjonen den avdødes stand og det passer derfor godt å sette det i feltet for den avdødes stilling/stand og evt. i merknadsfeltet som Steinar skriver over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigrid Strompdal Skrevet Mai 19, 2021 Forfatter Del Skrevet Mai 19, 2021 15 timer siden, Marianne Herfindal Johannessen - Arkivverket skrev: @Sigrid Strompdal: Dette tilfellet som du viser til her gjelder informasjonen den avdødes stand og det passer derfor godt å sette det i feltet for den avdødes stilling/stand og evt. i merknadsfeltet som Steinar skriver over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigrid Strompdal Skrevet Mai 19, 2021 Forfatter Del Skrevet Mai 19, 2021 Jeg skriver det under stilling og stand. Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå