Gå til innhold
Arkivverket

Ingeborg Johanne Jensen/Jensdatter født 1904, Svolvær gift med Karl Ivarsen Holmeide født 1900, Bjugn Sør-Trøndelag!

Frid H Nordgård
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter informasjon om mine oldeforeldre Ingeborg Johanne Jensen  og Karl Ivarsen Holmeide! De ble gift i Bjugn, Sør-Trøndelag 1924 og jeg vet at de ble skilt, men greier ikke å finne datoen for dette! Jeg vet at Ivar var sjømann, og har hørt rykter om at Ingeborg hadde en hattebutikk i Trøndelag. -Jeg lurer veldig på om Ingeborg giftet seg på nytt, om hun fikk flere barn og hvor hun bodde. Om noen greier å grave opp noe informasjon hadde det vært til stor hjelp!

Mvh. Frid H. Nordgård

Endret av Frid H Nordgård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beskrives som "min forlovede" i dødsannonsen fra 1962, uten at jeg ser hvem dette refererer til da denne avisen er sperret på nb.no:

image.png.9ddb6ec828fec7566a98eae5ee74d693.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder skilsmissen så ser jeg at de refereres til som et par i en dødsannonse i 1942:

image.png.ca341aa8f6349b1ff8a73d7750e14116.png

Karl Herman Holmeide gifter seg på nytt i 1947:

image.png.5b7545ed4cc107c697936e94a519f1bc.png

Da regner jeg med at de ble skilt en gang i denne 5-års-perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk Carl og Ragnhild! Skjønner at jeg har kommer til riktig plass! Jeg satt oppe til klokken 3 i natt og rotet rundt i dokumenter og fant ingenting -og dere fant ny informasjon om begge to på 1-2-3!! Så artig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.