Gå til innhold
Arkivverket

Hva var Harry Ihlens stilling og stand?

Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

Se der ja. E og c var for meg veldig like. Jeg fant ham som kontorsjef på avansert personsøk (i Trondheim tror jeg), men det hjalp meg ikke.

Takker så meget. Nå har jeg "bare" 90 nøtter igjen å knekke før jeg kan levere inn filen. 

😀

Om du er snill å hjelper meg å slå to fluer i en smekk, så er jeg takknemlig for det. Det ser ut som et brudepar bor på S/S Nessilly med løpenummer null her:

https://www.digitalarkivet.no/kb10040909150037

Har jeg navnet rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Åsbjørg Susort said:

Ja, takk. Jeg ble litt overasket når jeg så at det var et sted.

Jeg begynte med 315 dobble spørsmålstegn. Etter å gå gjennom alle to ganger kom jeg ned til 90. Jeg tar gjerne mot en knekt nøtt til. Brud nummer 37 her har en for meg uleselig stilling og stand: https://www.digitalarkivet.no/kb10040909150061

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Even. En kvinnelig kolonialkjøpmann hadde jeg aldri forestilt meg :-)

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Kolonialkjøpm. ?

Kan ta vekk spørsmålstegnet. Den rare p-en finnes også i nr. 39 – Såpefabriking.

Mvh

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Even Stormoen said:

Hun er hjemmeværende, bor på Allerød.

Mvh

Allerød vet jeg jo hvor er. Den burde jeg klart selv. men tødlene var en liten sirkel i mine øyne. Takk nok en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske sikker på at du har rett. Jeg skriver drifsass.

Svigerfaren hans, Ivar Berntsen, er også en eller annen slags assistent som begynner på B. Det er for mange bokstaver til å være Bankass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankkas(serer) kanskje?

Ført opp to ganger, de. Så på den siste oppføringen, hvor det er èn -s.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra viede i Gamlebyen er jeg blitt vant til forkortelser som Jbanestatbetj uten et s n e v av punktumer.. 😄

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Anne-Lise Hansen said:

Han var herredskasserer mm her:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036356000342

Flere verv:

herredskasserer, fattigforstander, R.F.A. tilsynsmand, ligningssekretær, sersjant

Det er høyst sansynlig at det er bankkasserer med den CVen der.

Endret av Birger Carlsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anne-Lise Hansen said:

Fra viede i Gamlebyen er jeg blitt vant til forkortelser som Jbanestatbetj uten et s n e v av punktumer.. 😄

Joakim Schiørn på Kråkerøy kunne skrive en stilling ved å sette sammen fire ord som enkelte ganger kom opp i 30 bokstaver. 😲

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider