Petter Tenstad Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 (endret) Hei Er det noen som klarer å tyde hva som står under navnet Knud Tostensen? https://media.digitalarkivet.no/view/5899/30158/30 Og forklaringen til høyre for alderen her: https://media.digitalarkivet.no/view/5899/30158/29 Endret Mai 23, 2021 av Petter Tenstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 "uconfirmeret idiot" Legg inn link til innføringene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tenstad Skrevet Mai 23, 2021 Forfatter Del Skrevet Mai 23, 2021 3 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev: "uconfirmeret idiot" Legg inn link til innføringene Takk. Trist å lese hvordan han ble omtalt, selv om jeg visste at han ikke var i vater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 Det vert feil å lese dette ut frå dagens bruk av ordet "idiot". Det ser ut til at dette var i 1874. Då var meininga med "idiot" noko i retning av psykisk utviklingshemma (evt. pga hjerneskade). I mellomtida har "idiot" hatt den medisinske tydinga IQ under 35. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tenstad Skrevet Mai 23, 2021 Forfatter Del Skrevet Mai 23, 2021 5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: Det vert feil å lese dette ut frå dagens bruk av ordet "idiot". Det ser ut til at dette var i 1874. Då var meininga med "idiot" noko i retning av psykisk utviklingshemma (evt. pga hjerneskade). I mellomtida har "idiot" hatt den medisinske tydinga IQ under 35. Skjønner. Takk for opplysningen. I en slags biografi om den ene broren hans står han omtalt som åndssvak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 59 minutter siden, Petter Tenstad skrev: Og forklaringen til høyre for alderen her: Et forsøk: Qvitrud i Rollag – Døde paa en Handelsreise(?) i Gausdal og begravet paa Foldebo-Sogns Kirkegaard. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 Øvstrud? Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 14 minutter siden, Even Stormoen skrev: Døde paa en Handelsreise(?) Tror du kan ta vekk spørsmålstegnet her og heller plassere det bak Qvitrud 😄 Der er eg meir enig med Gunnar Sigdestad, men venter fortsatt på link... Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 (endret) 3 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev: Der er eg meir enig med Gunnar Sigdestad, Det er jeg også, ved nærmere ettersyn. Takk 🙂 Mvh Endret Mai 23, 2021 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 4 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev: men venter fortsatt på link... Lenkene står vel rett over de forskjellige klippene i innlegg # 1? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 1 minutt siden, Even Stormoen skrev: Lenkene står vel rett over de forskjellige klippene i innlegg # 1? Oooops 😄 Var eg kanskje for rask 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 23, 2021 Del Skrevet Mai 23, 2021 1 minutt siden, Åsbjørg Susort skrev: Oooops 😄 Var eg kanskje for rask 😮 Som jeg skulle gjort det selv, og det gjør jeg – stadig vekk 🙂 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tenstad Skrevet Mai 24, 2021 Forfatter Del Skrevet Mai 24, 2021 10 timer siden, Åsbjørg Susort skrev: Oooops 😄 Var eg kanskje for rask 😮 10 timer siden, Even Stormoen skrev: Som jeg skulle gjort det selv, og det gjør jeg – stadig vekk 🙂 Mvh Takk for hjelpen. Øvstrud og handelskarl er korrekt ut fra det jeg visste fra før 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå