Gå til innhold
Arkivverket

Kildetro føring av døde og begravede.

Aud Johanne Wasbak Skau
 Del

Recommended Posts

Hei.

Har problemer med å føre enkelte poster kildetro. Som dere vil se av kirkeboka så har presten i mange tilfeller skrevet avdødes stilling/stand i pårørendefeltet.

F.eks på sidene 342 og 343:

enke efter N.N.

søn af N.N.

d. af N.N.

Har ført søn/ datter/ enke etc  under stilling/stand for avdøde, blir det godtatt?

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, 866/L0938: Ministerialbok nr. 866A01, 1879-1893, s. 342
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070213620787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å sette enke, sønn, datter etc i feltet for stilling/stand for den avdøde! 🙂  Jeg håper du setter de pårørendes navn og stilling i feltene for pårørendes navn og stilling og evt. setter inn det som passer i feltet for pårørende rolle (far, ektemann, e.l.).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marianne Herfindal Johannessen - Arkivverket skrev:

Jeg håper du setter de pårørendes navn og stilling i feltene for pårørendes navn og stilling og evt. setter inn det som passer i feltet for pårørende rolle (far, ektemann, e.l.).  

Hei.

Jeg fyller ut i feltene for pårørendes navn  og stilling/stand, men skal jeg sette inn opplysninger som far, ektemann etc i  feltet for pårørende rolle i tillegg til det forhåndsutfylte pårørende? Det har jeg ikke gjort, det var heller ikke gjort i eksemplet da jeg fikk skjemaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett slik du har gjort Aud Johanne! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.