Gå til innhold
Arkivverket

pappas slekt

Recommended Posts

Jeg vet at min far var født i Loga i Flekkefjord i 1931. Hans far het Johannes og var født i 1908 sånn ca. Hans mor var født i 1905 og het Johanne far het Johannes. 

Johanne og Johannes hadde 4 barn som jeg vet av og det var 

Arthur Georg Krogstad født 28021931 det er han som var min far. Han døde i 2005.

Mary Beate født 16031934

Jan jeg vet ikke sikkert når han var født

Egil født i 1945

Da jeg var lita så vet jeg at vi var i Flekkefjord da jeg var 6 mnd men det kommer jeg ikke så særlig mye av jeg var så lita. Opp igjennom årene så har jeg lurt mer på den siden av slekta for min far fortalte ikke så mye om hans barndom og familie. Så jeg har alltid lurt på hvordan hans familie var og levde. Jeg vet at Pappa hadde kontakt med sin søster en rekke ganger. Blandt annet så var hun oppover i konfirmasjon til min søster på 90 tallet... Pappa flyttet fra Flekkefjord til Steinkjer i ung alder. Jeg har blitt fortalt etter hans død at han var en periode i Tyskland før han kom til Steinkjer. Men jeg er usikker på hva han gjorde i Tyskland... Jeg føle at jeg kjente pappa for lite og spesielt etter hans død har jeg lurt mer litt pga folk sier at jeg er lik min far så jeg håper at det er noen der ute som k

an fortelle meg litt mer både om pappa og om familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artur Georg er født 28 febraur 1931 i Nes sogn i Flekkefjord. foreldrene er: ullvarefabrikkarbeider Johannes Krokstad født 17/2-1898 og hustru Johanne Emilie f. Tveit 9/4-1905. Begge foreldre er født i nes. Artur er deres første barn

Foreldrene er gift 28 september 1929 i Nes sogn i Flekkefjord. 

https://www.digitalarkivet.no/kb20060601030172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Vi kan ikke hjelpe deg med direkte oppslag her i forummet, men vil oppfordre til bruk av Digitalarkivet, der vil du kunne finne dine oldeforeldre og enda mer:

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning

Når det gjelder din fars søsken vil du kanskje ikke finne så mye på nett om dem, men ved å bestille oppslag i dødsfallsprotokollen på din bestefar vil du få oversikt over hans arvinger(altså din far og hans søsken om de var i live i 1970).

Ved å legge inn et innlegg i Brukerforum kan du få hjelp av andre slektsforskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider