Gå til innhold
Arkivverket

Torbjørn Erikson Leirdal (1846-1907) og Fredrikke Kirstine Eriksdotter Natvig (1836-19??) - ein underleg huslyd frå Luster/Årdal/Balestrand til Amerika - hjelp?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ein huslyd som eg har hatt liggjande på teiknebrettet mitt i over 40 år, men som eg aldri har greidd å verta «klok» på!  No vpnr eg at ein eller annan i Brukarforu kan hjelpa meg komma lite vetta vidare?

Eg attgjev først manuskriptet mitt, slik det ser ut i dag:

~~~~~~~~~~~~~~~

Torbjørn Erikson {Leirdal}, f. {i Luster} 22.11.1846,

Tom E. Lerdahl utvandra til Amerika i 1869 og gifte seg i Columbia Co., Wis. 10.12.1875 med enkja Fredrikka Kirstine Eriksdotter, i Amerika kjend som Fredericka Rowe, ei stedotter av innerst Erik Jørgenson Natvig på Lærdalsøyri i Lærdal (1819-1885), som ei tid var husmann på Loi under Kroken i Hafslo.  Fredrikka var f. i Årdal 28.10.1836, men flytte med mori og stefaren til Hafslo og vidare til Lavik der ho 6.4.1861 gifte seg første gongen med Nils Andersson frå Søreide i Lavik.  Han var son av husmann Anders Nilsson i Hagen under Søreide, opphavleg frå Søreide, og kona Guri Andersdotter frå ein plass under Fitje og f. i Lavik 16.4.1831.  Nils og Fredrikka flytte same året til ein husmannsplass under garden Rød i Balestrand, men Nils miste livet 4.11.1867 då han fall nedover eit fjell, og i 1872 utvandra Fredrikka som enkje til Amerika.  Tom og Fredericka Lerdahl slo seg ned som farmarar i Bristol township, Dane Co., Wis. der Tom d. 9.11.1907.  Fredericka Lerdahl d.

##### (date and place of Fredericka’s death? – after 1920! – still lived Bristol 1920! – no death record found in Dane Co., Wis.!)

Ho fekk i alt åtte born, fem frå første ekteskapet og tre frå det andre:

a. Eli, kjend som Ellen N. Rowe, f. i Lavik 29.8.1858, utvandra til Amerika med mor si i 1872 og

##### (what became of her? – d. prior to 1942! – biography needed!?)

b. Guri, kjend som Julia N. Rowe, f. i Balestrand 23.8.1861, utvandra òg med mor si til Amerika i 1872 og d. i Dane Co., Wis. 25.4.1942.  Ho gifte seg i Columbia Co., Wis. 5.6.1879 med Bjørn Olson frå Gjerde i Balestrand, i Amerika kjend som Burn O. Burnson.  Han var son av husmann Ole Bjørnson på Gjerde og kona Agatha Andersdotter frå Grøneng og f. i Balestrand 14.2.1853.  Han utvandra til Amerika med foreldri sine i 1856 og d. i Dane Co., Wis. 24.2.1903.  Burn og Julia farma i Bristol township, Dane Co., Wis. og fekk åtte born i lag, mellom anna desse to:

- Nels Ole, kjend som Ole B. Burnson (1879-

##### (death year? – after 1942, then lived at Bristol, but not found deceased in Wisconsin!)

), vart gift med Anna Wallaker (1890-1945), dotter av strandsitjarsonen Nils Nilsson frå Solvornstrondi under Valaker lille i Hafslo (1867-1944) (s.d.).

- Anna Dortine Burnson (1881-1962), vart gift med Carl Martin Hildestad (1874-1940), son av husmannssonen Christen Nilsson frå Haugen under Hillestad i Hafslo (1824-1900) (s.d.).

c. Anders, kjend som Andrew N. Rowe, f. i Balestrand 30.8.1863, utvandra likeins til Amerika med mor si i 1872 og

##### (what became of him? – d. prior to 1942! – biography needed!?)

d. Erik, kjend som Erick N. Rowe, f. i Balestrand 29.1.1865, utvandra med mor si til Amerika i 1872 og d. i Verona, Wis. 5.1.1957.  Han gifte seg i Sun Prairie, Wis. 10.10.1891 med Ingrid, kjend som Emma Halverson, ei dotter av husmannsdotteri

Kari Nilsdotter frå Haugen under Hillestad i Hafslo (1830-1918).  Ho var f. i Dane Co., Wis. 7.9.1872, men d. etter barselseng i Dane Co., Wis. alt 1.6.1907.  Erick og Emma farma ei tid i Bristol township, Dane Co., Wis., men etter at Erick vart

enkjemann, livnærte han seg helst som farmarbeidar («farm laborer») ulike stadar i Bristol og Windsor townships, Dane Co., Wis.  Han og Emma fekk sju born i lag.

e. Peder, kjend som Peter N. Rowe, f. i Balestrand 17.10.1866, utvandra òg til Amerika med mor si i 1872 og d. i Emmett, Idaho 22.9.1961.

##### (where did he live 1900/1910/1920/1930?)

##### (moved to Emmett, Idaho in 1932 and lived out his life there! – laborer, never married!)

f. Erick Torbjorn Lerdahl, f. i Dane Co., Wis. 11.12.1876, d. ugift i Madison, Wis. 12.2.1955.  Erick Lerdahl var farmarbeidar («farm laborer») og budde for det meste i Bristol township, Dane Co., Wis.

g. Ingeborg, kjend som Belle Lerdahl, f. i Dane Co., Wis. 25.4.1878, d. i Fargo, N.D. 1.8.1927.  Ho gifte seg i Columbia Co., Wis. 12.1.1898 med Endre Endreson frå Eitun i Balestrand, i Amerika kjend som Andrew Jerdee.  Han var son av husmann Endre Andersson på Eitunsgjerde under Eitun og kona Mari Olsdotter frå Viken i Balestrand og var f. der 2.6.1876.  Han utvandra til Amerika i 1892 og d. i Enderlin, N.D. 10.3.1940.  Andrew Jerdee var jarnbane­arbeidar («railroad worker»), og han og Belle var frå 1907 busette i Enderlin, Ransom Co., N.D.  Dei fekk ti born i lag.

h. Nilsine Lerdahl, f. i Dane Co., Wis. 17.12.1879, d. i Dane Co., Wis. 17.9.1883.

~~~~~~~~~~~~~~~

Her er huslyden i FT1880 (Tom Thompson) for Bristol township, Dane Co., WI: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GYBG-9Q4Q

Her er huslyden i FT1900 (Tom E. Sendahl) for Bristol township, Dane Co., WI: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-DBGW-7HN

I 1900 står det at mori hadde hatt tre born, men berre to av dei var ilive.  Då har dei berre teke omsyn til borni som ho hadde i andre ekteskapet med Tom Lerdahl!

Her er huslyden i FT1910 (Fredricka Serenhl, widowed with grandson Ole Burnson) i Bristol township, Dane Co., WI: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9YYK-S5M2

Dobbeltføring av Fredricka Serdahl i 1910: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GYYK-SKKR?

Her er huslyden i FT1920 (Fredrica Terhdahl, widowed with daughter Julia Burnson) i Bristol township, Dane Co., WI: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRVD-FYV

I FT1930 bur det òg ei gamal enkje i lag med Julia Burnson i Bristol township, Dane Co., WI, men om det er den same (Mary Jerde), veit eg ikkje: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GR8J-971F

Ikkje berre er det Fredrikke som forsvinn for oss, men ogso fleire av borni hennar frå første ekteskapet.  Er det mogeleg å finna nokon av desse att?

Det har vore søkt etter Fredrikke i dødsregisteri for Dane Co., WI, men berre med stavemåten Lerd*.  Kanskje ho står under eit anna namn??

Kanskje kan liktalar (obituaries) finnast?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne husyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars

I bygdebok for Årdal står det om Fredrikke Kristine f. 1836 at hun reiste til Lavik den 14/2 1861.

Mor var Anne Olsdatter Hovland

Far var Erik Eriksson Tolfsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #3:

Hjarteleg takk til Kjell Arne for nytt innlegg og velkomen i Brukarforum!

Det ser ut til at Fredrikke fekk den formelle flyttemeldingi frå Årdal først i 1861, og det var nok i samband med at ho då skulle gifta seg første gongen.  Kvar ho då hadde butt i mellomtidi, er det umogeleg for oss å seia noko sikkert om.  Eg ser ho vart konfirmert i Årdal i 1854, same året som mori og stefaren flytte frå Hafslo til Bjordal i Lavik, so eg vil gissa på at Fredrikke «réelt» er flytt dit på same tidi...

Elles takkar eg på ny for alle spennande innspel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider