Laila Andersen Skrevet Juni 26, 2021 Del Skrevet Juni 26, 2021 Hei, er det noen som kan tyde hvor nr. 40 Magnus Pedersen flyttet til Alstahaug fra, og hvor han var født? https://media.digitalarkivet.no/view/2579/16646/7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 26, 2021 Del Skrevet Juni 26, 2021 Forsøksvis: Tror det er ment å stå Brønøe (Brønnøy), selv om det står Bronøe. Videre? Tja – fod [fød] Sverr[ige]? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 26, 2021 Del Skrevet Juni 26, 2021 Og glemte dette: Velkommen til forumet! 🙂 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laila Andersen Skrevet Juni 26, 2021 Forfatter Del Skrevet Juni 26, 2021 (endret) 44 minutter siden, Even Stormoen skrev: Forsøksvis: Tror det er ment å stå Brønøe (Brønnøy), selv om det står Bronøe. Videre? Tja – fod [fød] Sverr[ige]? Mvh Takk for velkomsten! At han var født i Sverige har jeg i ettertid klart å finne flere kilder på, så det er riktig! 🙂 Jeg prøvde å søke etter navnet hans under utflyttede i Brønnøy sokns kirkebok fra det året. Kan det være han som er listet som nr. 6 her?: https://media.digitalarkivet.no/view/9993/182 Synes det var vanskelig å tyde både etternavn og tilflyttingssted... Endret Juni 26, 2021 av Laila Andersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 26, 2021 Del Skrevet Juni 26, 2021 (endret) Hei, igjen. Mener at denne herren (nr.6) heter Magnus Pedersen og er Ungkl: [Ungkarl] og 23 aar gammel . Han flytter til (??) Morten Hofstad i Alstdah Præstegield. Kan så avgjort virke som samme mann. Men skråsikkerhet er ikke min sterkeste side 😉 Mvh EDIT: Fant ut av hvem han flytter til: Skipper Morten (osv) 🙂 Endret Juni 26, 2021 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå