Hanne W. Ringseth Skrevet Juni 28, 2021 Del Skrevet Juni 28, 2021 (endret) Noen som kjenner til den Svenske slekten Lalander og hvor i Sverige den kommer fra? I flg. Riksarkivet i Sverige så skal jeg ha en tilknytning til den slekten, men skulle være artig å vite mer om den. Endret Juni 28, 2021 av Hanne W. Ringseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Juni 28, 2021 Del Skrevet Juni 28, 2021 Västra Jämtland, ser jeg nevnt her: https://forum.rotter.se/index.php?PHPSESSID=pn2kfsp4el53hspuptd9oe3pn4&action=search2 Siden flere henviser til er nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Juni 29, 2021 Del Skrevet Juni 29, 2021 (endret) Du har fått noen tips om dette før. Det er litt uklart hvilke opplysninger du egentlig er på jakt etter. Et annet alternativ er å ta kontakt med Föreningen Lalandersläkten. https://lalander.nu/namnet-lalander/ De har også en FB-gruppe https://www.facebook.com/groups/476639549916711/?ref=share Endret Juni 29, 2021 av Matthias Kolberg Anne-Lise Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne W. Ringseth Skrevet Juni 29, 2021 Forfatter Del Skrevet Juni 29, 2021 Tusen takk for linker begge to. Jeg har forsøkt og ta kontakt med slekten både via hjemmesiden og FB siden deres. Fikk et svar via FB siden men hun som svarte hadde ikke så god greie på slekten, skulle undersøke og komme tilbake sa hun. Siden hørte jeg ikke noe mer. Jeg har nå skrevet til Riksarkivet og bedt de granske videre for meg på de personenene jeg har bakover i tid og også finne forbindelsen min til Lalander slekten siden det var de som skrev til meg at jeg bør sjekke ut den slekten. Så får vi se hvilket svar jeg får da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Elisabeth Haugros Skrevet Juli 1, 2021 Del Skrevet Juli 1, 2021 (endret) Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men her er lenke til innlegget ditt på Anbytarforum med navn på de personene som mulig tilhøre Lalanderslekten: Benjamin Olofsson, født ca. 1662 av Lalander slekt? | Anbytarforum (rotter.se) Mulig dette kan være en ledetråd: Ansedel Olof Estensson (fam-melander.se) Her er et innlegg om Olof Estensson og Sara Eriksdatter m. sønn Benjamin. Olof Estensson og Sara Eriksdotter, Sverige - Brukernes eget forum - Arkivverket Endret Juli 1, 2021 av Randi Elisabeth Haugros Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grethe Flood Skrevet Juli 1, 2021 Del Skrevet Juli 1, 2021 I tråden som Matthias Kolberg har lagt inn skriver du: "Har et Svenskt ektepar og om det er konen eller mannen som har forbindelse vel det vet jeg ikke.". Er dette nålevende personer eller kan du legge ut navnet her på brukerforumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Elisabeth Haugros Skrevet Juli 1, 2021 Del Skrevet Juli 1, 2021 Der dreier seg ikke om nålevende personer, Grethe, men personer som levde på 16-1700 tallet. Se mitt siste innlegg, endret i det du la inn ditt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne W. Ringseth Skrevet Juli 1, 2021 Forfatter Del Skrevet Juli 1, 2021 Tusen takk for nye innspill, og en ekstra takk til Randi Elisabeth Haugros for linken til den svenske slekt siden. Da kontakter jeg dem, de blir jo i min slekt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Elisabeth Haugros Skrevet Juli 1, 2021 Del Skrevet Juli 1, 2021 Legger inn lenke til Benjamin Olsson og Ann Persdatters vielse, i Kall, 22. oktober 1693: Kalls kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ÖLA/11066/C/1 (1688-1766) - Riksarkivet - Sök i arkiven Stedsnavnet til Benjamin klarer jeg ikke å tyde, men for Anna er det Krok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne W. Ringseth Skrevet Juli 1, 2021 Forfatter Del Skrevet Juli 1, 2021 Tusen takk for linken, jeg klarer nok heller ikke å tyde den. Benjamin og Anna ble bosatt i Selbu, Norge, så de flyttet på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Elisabeth Haugros Skrevet Juli 1, 2021 Del Skrevet Juli 1, 2021 Tidligere etterlysning Benjamin Olsson, Edsåsen: [#39961] Benjamin Olsson i Selbu - Arkiv - Arkivverket Hanne W. Ringseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne W. Ringseth Skrevet Juli 1, 2021 Forfatter Del Skrevet Juli 1, 2021 Jeg har nå engasjert Riksarkivet.se i denne saken, så ser frem til å høre fra dem 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå