Gå til innhold
Arkivverket

Familienavnet Mitchell

Ronald Johnsen
 Del

Recommended Posts

Er det noen flere som søker på familien til Lewis John Mitchell fra Scotland. Finner mye aner fra hans kone Janet Scott Jackson, men ingen fødselsattest på Lewis John Mitchell. Bare på vielsesattest og dåpsattest til min bestemor Katherine Mary Mitchell.

Fødselsatest Mary Mitchell.png

Vielsesattest Lewis John Mitchell.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig foreldrenes vielse var på Jamaica

Event Type: Marriage
Name: Alexander Mitchell
Sex: Male
Father's Name: James E Mitchell
Spouse's Name: Caroline Levy
Spouse's Sex: Female
Spouse's Father's Name: George Levy
Marriage Date: 09 Jan 1893
Marriage Place: Montego Bay, Saint James, Jamaica

Digital Folder Number: 007223501
Microfilm Number: 001563130
Image Number: 02004

Citing this Record
"Jamaica, Civil Registration, 1880-1999," database with images, FamilySearch ( https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVSP-WNQN : 9 March 2021), Alexander Mitchell and Caroline Levy, 09 Jan 1893, Marriage; citing Montego Bay, Saint James, Jamaica, Registrar General's Department, Spanish Town; FHL microfilm 1,563,130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg fant James E (Muligens E står for Ewing) Mitchell og Caroline Levy, men ut fra vielsesdokumenter tydet jeg at det sto Carolina. Det som er så rart er at jeg finner info om Lewis J Mitchells forfedre men ikke dåps eller dødsattest på ham. Jeg vet han giftet seg samme dag som min bestemor ble født, i 1916 og ble skilt eller døde rundt 1919 fordi min oldemor, Janet Scott Jackson giftet seg på nytt. Vet også at han står registrert som menig soldat i den britiske hæren og er oppført som oljearbeider med adresse Texas. Men Texas tror jeg bare er en jobbadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ronald Johnsen skrev:

...og ble skilt eller døde rundt 1919 fordi min oldemor, Janet Scott Jackson giftet seg på nytt.

Han døde mellom 1916 og 1919. Janet står oppført som enke ved vielsen til James Hogarth i 1919:

image.png.986be48a8dedc291c58b5d066ccbe92e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist Carl. Dine undersøkelser og svar har hjelpt meg masse på søken etter mine skotske aner. Blir helt oppslukt av dette. Satt til kl 03:00 i natt.

Det jeg har funnet ut er at Lewis J var 18 år da han giftet seg med Janet og at hun står oppført som enke i 1919,Lewis skulle da være ca 22 år da han døde.Tror det var du som fant ut at han var menig soldat i den britiske hæren. og på fødselsattesten til min bestemor Katherin Mary står han oppført som oljepumper av yrke. Det bekreftet også min mor. Han skulle også ha adresse Texas???? forståelig da han var oljearbeider. Hun giftet seg som du sier på nytt i 1919 med J Hogarh og døde ung, i 1923.

Lewis Bestefar giftet seg på Jamaica og det er også mulig at hans far Alexsander Mitchell også kom derfra, men har ikke funnet ut av det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider