Gå til innhold
Arkivverket

Kristine Westerhus født 1/4-1873

Gunn Elin Pedersen
 Del

Recommended Posts

Ikke enkelt.

Skriveren har ellers en forbilledlig tydelig skrift, men det første ordet i dødsårsken finner jeg ikke ut av. Det begynner på End og slutter på til men hva er i mellom?

Prøvde å tvinge bokstavene til å bli noe i retning av Endocrin (som har med kjertlene å gjøre), men så var det dette til, da.

Siste ordet tror jeg er chron. Kronisk et-eller-annet? Crohns sykdom? (Vet ikke om den var ‹oppdaget› i 1935?)

Nei, dette blir bare fruktesløs drodling fra min side . Men bringer det nå til torvs allikevel 🙂

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg klarte ikke å tyde det. Man leser jo gjerne ord som helord. Men sånne faguttrykk er heller ukjente mange ganger, så da er det likevel ikke så enkelt å tyde. Jeg får ikke helt mening ut av bokstavene som ser ut til å være både det ene og det andre uten at jeg klarer å konkludere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser omsider " Endroortil chron." Men det fins ikke oppslag på det. Så noe virker å bli tolket feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.