Gå til innhold
Arkivverket

Dåp 1808 Domkirken Trondheim

Guttorm Flygel
 Del

Recommended Posts

Jeg skal gjøre et forsøk:

73.)  Do Dato hiemdøbt ægte Dr[engebarn]: Christian Ernst fød den 3. Julii. Par[entes] Grenadeer Peder Jonsen, Malene Siversd. Test: Frue Selmer, Mad: Due, Jfr. Korck?, Berghauptmand Holtzon?, herjer? Frølich, Fr. Martens. -

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver:

Samme Dag mældte sig med gifte Tilladelse Grenader af ... Regiment Erich Jonssen at være forlovet med Pigen Elisabeth Jens datter -

Ligesaa Grenader Peder Jonssen at være forlovet med Pigen Malena Sivertsdatter, som begge forlangte Tillysning, og for begge cavere -
                                                                      J. Grann       .. Paulsen

I venstre marg: Copuleret d. 5. Julii --- Copuleret d. 10. Julii

(Jeg synes det står Peder Jenssen, men det var tydelig Jonsen i dåpsinnføringen. Du vet kanskje om Erich og Peder var brødre?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen for transkribering Elin! 🙂 Vet ikke om Erich og Peder var brødre.

Christian Ernsts bror Johan døpt her nr. 50: https://www.digitalarkivet.no/kb20070920680326 

Og hans søster Bereth døpt her nr. 27: https://www.digitalarkivet.no/kb20070920680313

Nok en gang, tusen takk for hjelp Elin! 🙂

Guttorm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Elin Galtung Lihaug skrev:

herjer? Frølich, 

Tror Frølich var Major?

Mvh

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.