Gå til innhold
Arkivverket

Geni/My Heritage.

Olav A. Bonesmo
 Del

Recommended Posts

En amerikansk dame er koblet opp mot min slekt i Romsdal. I en beskrivelse av koblingen er det oppgitt navnet på nettstedsansvarlig for denne grenen.

Det forunderlig er at personen som er oppført som nettstedsansvarlig er totalt ukjent mht. dette vervet.

Er noen kjent med Geni/My Heritages arbeidsmetoder på dette punktet, så er jeg interessert i å bli orientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Olav A. Bonesmo skrev:

En amerikansk dame er koblet opp mot min slekt i Romsdal. I en beskrivelse av koblingen er det oppgitt navnet på nettstedsansvarlig for denne grenen.

Det forunderlig er at personen som er oppført som nettstedsansvarlig er totalt ukjent mht. dette vervet.

Er noen kjent med Geni/My Heritages arbeidsmetoder på dette punktet, så er jeg interessert i å bli orientert.

Hei Olav.

Nettstedsansvarlig er nok heller en privatperson som har lagt inn et slektstre på Myheritage, det er da kun en av mange brukere av nettstedet og  Myheritage har ingenting med hva som publiseres på brukernes egne trær. På Geni har man noe lignende, men her har ikke hver person et eget tre, men et felles verdenstre som alle kan bidra i (kan minne litt om wikipedia). Her har man profiladmistratorer som er helt vanlige brukere av nettstedet og kuratorer som hjelper andre brukere med vedlikehold av treet og med gode råd. Kuratorene er gode å ta kontakt med hvis noe skal rettes opp på Geni som man selv ikke kan rette opp (foreksempel feilsammenslåinger).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hall David.

I de to e.postene jeg har fått er det Genis verdenstre som er ute og går.

Personlig har jeg skygget unna Geni, men i dette tilfellet sitter jeg med en god del stoff som er normalt godt kvalitetssikret, og kan komme søkeren til gode.

Finnes det da en måte å komme i kontakt med kurator på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Olav A. Bonesmo said:

Finnes det da en måte å komme i kontakt med kurator på?

En norsk kurator, klikk "Send Message"

Remi Trygve Pedersen

https://www.geni.com/people/Remi-Trygve-Pedersen/6000000000972106505

Bjørn Petter Brox

https://www.geni.com/people/Bjørn-P-Brox/285725352490006131

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider