Gå til innhold
Arkivverket

Nordfjord sorenskriveri, 01/01a/L0014: Tingbøker (Justisprotokoller), 1697-1698, tyding angåande ei kontrakt for garden Lund ved Stårheim som Hans Monsen Lund lot opplese

Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Sjå https://www.digitalarkivet.no/rg20160415000067 side 14b

Trenger hjelp til å verifisere det eg sjølv har tyda og at det faktisk er korrekt tyda samt at eg treng nokre friske auge på siste delen av kontrakten som eg ikkje klarar å forstå.

Innføringa er å finne rett ovanfor "Stades Schiibred"

Hans Mogensøn Lund Loed Oplæese Een Kiøbe
Contract paa de forrige Kiøbe Brefue om dend
Jordepart Vdj Lund med paa Staaende hueser hand
nu Paa boer, hand hafuer kiøbt af Eldste Bro
der Søn Lauridtz Mogensøn Møchelbust j Olfoeden
Pouel Olsøn Staufreum paa Sl: Erich Larsøns Børnes
Vegne, Willemb Botnen paa sin quinde Karen Lars
datters Weigne, og Elias Abelsøn Møchelbost paa Sin Moder
Anna Larsdater [husselis?] Wegne, der Wdj j...... om 2 1/2 ...
..ynee sted med mere .... Indhold, dato Lund, d: 22 Aprilis 1697

Spørs om eg no etterkvart ikkje les ...

Anna Larsdater husselis Wegne, der Wdj jndført om 2 1/2 løb j

Brynee stad med mere ... Indhold, dato Lund, d: 22 Aprilis 1697

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tidlegare kome fram til det same som du skriv - og heller ikkje eg har kome i mål med slutten, dessverre. Vi får håpe på endå friskare auge. Eg har vore inne på tanken om at siste linje startar med Brynnestad - men får ikkje heilt til det heller.

No er det vel tydinga som er tema her, men: Eg oppfattar at Erik, Karen og Anna Larss/dtr må vere sysken; men eg ser ikkje heilt korleis dei kan vere i slekt med Hans M; eg trudde eg hadde kontroll over hans familie.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Aase.

Og ja, får håpe nokre gode friske auge finn vegen hit og hjelper oss å finne ut av det der. Og eg forstår deg dithen at Huselid er korrekt tyding av Anna sin bustad.

Eg for min del hadde vel ikkje tenkt at dei var i slekt med Hans utan vidare, kanskje heller at han hadde kjøpt ut syskjena sine partar i Lund som desse eigde frå tidlegare arveskifter eller liknande. Som sånn sett kan vere etter svigerfolket til Hans på Lund.

(Håper du har fått opplysning om Hans sin ektefelle kalla Borni Rasmusdatter sitt skifte, funnen i tingbok 28, SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 01/01a/L0028: Tingbøker (justisprotokoller), 1741-1744, s. 173b-174a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/rg20090402640734 Sjå nederst folio 174a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var formuleringa "Eldste broder søn" som gjorde at eg tenkte slekt. Og ja, tingbøkene er ei utruleg kjelde som burde vore brukt meir, men eg er redd det blir i neste liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikkje Brynestad er korrekt tyding, Aase. Her fann eg ein innføring frå Olden skibreite angåande strid om arv etter Ulrik Martinson Sigdestad i Brynestad

Sjå

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 01/01a/L0014: Tingbøker (Justisprotokoller), 1697-1698, s. 92b-93a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20160415000144

Tillet meg å legge inn eit forsøk på tyding

Olle Mogensøn Sigdestad, Ladet

Stefnne Knud Nielsøn Brynestad,

for det Godz bt Knud sig til Egnes

Wdj Hans Brynestad sit Brug

og bt olle Maansøn formener

sig at Were Rete Ejeer der til

eftter schiffte Brefues Indhaald.

Olle Mogensøn Brynestad Sigde

Stad i Reten fremblagde et odels

eller adkomst Bref, huis olle

Mogensøn beuiser at were tilfalden

Øldrich Martinsøn og Olle Martinsøn

Wdj den gaard Brynestad 2 1/2 løb

j pund og 9 marker Smørleje, huor af Oldrich

Martinsøn Sigdestad, som er Olle

og Simen Mogensøns Bestefader

som siden til deris fader Mogns

Olldrichsøn Arfueligen tilfalden

Bemelte Odels Bref er dateret

d: 12 Junij 1662

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg lurer på om ein mogeleg lesemåte av "eldste broder søn" osv er at Erik, Karen og Anna

har/hadde ein eldste bror (og medarving) Mogens/Mons (Larsson), og at Laurits Mongensson/Monsson var son til denne.

Altså at "eldste broder søn" viser til syskenflokken som eig (venteleg har arva) jordstykket.

Så kan neste spørsmål vere om Hans Mogensson også var son til den same Mogens Larsson, og bror til Laurits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng der, Ivar.

Utan at eg kan gje nokon svar for eller imot kva som er korrekt. Her er Aase meir eigna til å uttale seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

eg lurer på om ein mogeleg lesemåte av "eldste broder søn" osv er at Erik, Karen og Anna

har/hadde ein eldste bror (og medarving) Mogens/Mons (Larsson), og at Laurits Mongensson/Monsson var son til denne.

Altså at "eldste broder søn" viser til syskenflokken som eig (venteleg har arva) jordstykket.

Så kan neste spørsmål vere om Hans Mogensson også var son til den same Mogens Larsson, og bror til Laurits.

Hans Mogensson er son til Mogens Ulrikson, det veit vi heilt sikkert, så det må vere den fyrste tolkinga di som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Morten Sylte skrev:

Spørs om ikkje Brynestad er korrekt tyding, Aase. Her fann eg ein innføring frå Olden skibreite angåande strid om arv etter Ulrik Martinson Sigdestad i Brynestad

Sjå

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 01/01a/L0014: Tingbøker (Justisprotokoller), 1697-1698, s. 92b-93a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20160415000144

Tillet meg å legge inn eit forsøk på tyding

Eg let meg stadig imponere over leseferdigheta di her. Denne skrifta har eg så langt ikkje greidd å bli ven med! 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider