Knut Totland Skrevet Juli 22, 2021 Del Skrevet Juli 22, 2021 Jeg mener å ha lest noe om dette her i forumet før, men finner det ikke igjen. Slik jeg husker det, så var det sånn at man må unngå å skrive "&" i transkriberingen på grunn av det tekniske i databasene. (Fint om noen eventuelt kan bekrefte/avkrefte dette. Det er mulig jeg blander med metodikken i Augustus.) I korrekturlesingen har jeg alltid skrevet "og" i tilfeller som "Inderst & fisker" og lignende. Men nå kom jeg borti noe annet, nemlig firmanavnet "Johan Rosmer & Co.". Hva blir riktigst her? "Johan Rosmer et Co.", eller "Johan Rosmer og Co."? Noen som har synspunkter på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen Skrevet August 1, 2021 Del Skrevet August 1, 2021 Så vidt jeg vet skal det være helt uproblematisk å skrive & når det står slik, så skriv Johan Rosmer & Co i firmanavn slik det står i kirkeboken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tønnessen Skrevet August 4, 2021 Del Skrevet August 4, 2021 Det fungerer også ved søk: https://www.digitalarkivet.no/search/persons?s=%26+co Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå