GÃ¥ til innhold
Arkivverket

Tittel e.l. i skiftebrev

Sondre Hustveit

Recommended Posts

Eg har sett meg føre å tyde eit skiftebrev etter Gudbjør Aslaksdatter Hustveit frå 1848. I dokumentet nevnast enkemannen med ei form for tittel. (sjå  bileta). Han nemnest med namn i innledinga, men vidare i dokumentet vert han berre omtala med denne tittelen. Eg veit ikkje om tittelen er nytta i samband med ei rolle i skiftet eller om det kan vere ein embeds-/yrkestittel av noko slag.. Kan nokon hjelpe meg å tyde det?

image.png.2d72f59a5e46fcf28c0cc2a6216d90ed.pngimage.png.4cefe2e5cf24af8d35b17a37adb5d11e.pngimage.png.063a881fc86c05a8a593206e57c3ff94.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! 🙂

Ja det må vel nesten vere det som står.

Men eg undrar likevel på ein ting. Enkemannen heitte tilfeldigvis Styrkaar Steffason (eller Størker Steffensen som det står i dokumentet). Dei fyrste to bokstavane i "Stervboenkemanden" liknar jo ikkje på dei i namna i det heile!

Eller er det gotiske bokstavar inne i biletet? Eg har merka meg at det er noko blanding mellom gotisk og moderne skrift andre stadar i dokumentet, og at det særlig i litt meir formelle fraser er nytta gotisk skrift.

Men, eg får det liksom ikkje til å likne på "st" likevel..

image.thumb.png.f180340b4cffd5ffc61c2e9eef2f9834.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje uvanleg at namn er skrivne med andre bokstavar enn resten, så dette ser heilt greit ut etter mitt vit 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden var det vanlig å skrive navn med latinske bokstaver og annen tekst med gotiske. Det kan virke forvirrende, men de tenkte ikke på oss da de skrev det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde dei då ha gjort!😀

I "min" tekst er det som nemnd mest latinsk skrift, men nokre meir formelle uttrykk er skrevne med gotiske. Så som "Konto", "Boet" osb. og titlar som"Lænsmand" , "formynder", "Kurator", og tydlegvis då også "Stervboenkemand".

Takk for gode svar! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.