Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg jobber i Arkivverket, men et søk i eldre aviser på nb.no (Nasjonalbiblioteket) gir dette treffet som kan være en dødsannonse på Jan Larsen. Du må oppsøke et bibliotek for å få tilgang til avisen.

Side 5
haatig ifrå Oi,s lord.ig den IS 5 -40. .anger 20 mai 1940 Pi familiens vegne: Leil Larsen. Gerda Larsen, 'Hie. Begraves fra Lgenes kapell torsdag kl. 'sl. Slekt og venner bedes ledsage

Her er også en dødsannonse fra 1943 som ser ut til å gjelde den samme familien:

Side 3
Jesus hjem til seg i dag, 1' . år gammel. Stavanger den 16^10 —43. På familiens vegne: Gerda Larsen, Leif Larsen, f. Sollie. Leif Valdemar, bror Emilie Øog Kristian Sollie. besteforeldre. f Tanter Øog

For Leif Valdemar Larsen finner jeg bare en dødsmelding i avisen den 22. februar 1945. Men det finnes sikkert en dødsannose også:

Side 3
vanskelig å få den riktige balanse mellom ansvar overfor andre og sine Anmeldte dødsfall. — Leif Valdemar Larsen døde 18. ds. 4 år. — Litografisk trykker Conrad Halvorsen døde 20, ds. 80 år. —
På 29.7.2021 den 11.14, Bjarne Rosenstrøm skrev:

Jeg jobber i Arkivverket, men et søk i eldre aviser på nb.no (Nasjonalbiblioteket) gir dette treffet som kan være en dødsannonse på Jan Larsen. Du må oppsøke et bibliotek for å få tilgang til avisen.

Her skulde det selvfølgelig stått "Jeg jobber ikke i Arkivverket..."

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.