Gå til innhold
Arkivverket

Eldre dødsannonser/attester

Recommended Posts

Hei,

er det mulig å finne dødsannonser/attest fra februar 1945 for Leif waldemar Larsen (døde 4 år gammel) og ca 1940 på Jan Larsen? (Ca 6 mnd gammel)

Foreldre Leif Marinius Larsen og Gerda Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Arkivverket, men et søk i eldre aviser på nb.no (Nasjonalbiblioteket) gir dette treffet som kan være en dødsannonse på Jan Larsen. Du må oppsøke et bibliotek for å få tilgang til avisen.

Side 5
haatig ifrå Oi,s lord.ig den IS 5 -40. .anger 20 mai 1940 Pi familiens vegne: Leil Larsen. Gerda Larsen, 'Hie. Begraves fra Lgenes kapell torsdag kl. 'sl. Slekt og venner bedes ledsage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også en dødsannonse fra 1943 som ser ut til å gjelde den samme familien:

Side 3
Jesus hjem til seg i dag, 1' . år gammel. Stavanger den 16^10 —43. På familiens vegne: Gerda Larsen, Leif Larsen, f. Sollie. Leif Valdemar, bror Emilie Øog Kristian Sollie. besteforeldre. f Tanter Øog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Leif Valdemar Larsen finner jeg bare en dødsmelding i avisen den 22. februar 1945. Men det finnes sikkert en dødsannose også:

Side 3
vanskelig å få den riktige balanse mellom ansvar overfor andre og sine Anmeldte dødsfall. — Leif Valdemar Larsen døde 18. ds. 4 år. — Litografisk trykker Conrad Halvorsen døde 20, ds. 80 år. —
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å finne dødsannonse på Leif Marinius Larsen og? Har leita og leita men finner ingenting.. han bodde da i Lindesnes og er gravlagt i spangereid mars 1962..  døde 16.03.1962

har saumfart nb men får ikke fram noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2021 den 11.14, Bjarne Rosenstrøm skrev:

Jeg jobber i Arkivverket, men et søk i eldre aviser på nb.no (Nasjonalbiblioteket) gir dette treffet som kan være en dødsannonse på Jan Larsen. Du må oppsøke et bibliotek for å få tilgang til avisen.

Her skulde det selvfølgelig stått "Jeg jobber ikke i Arkivverket..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider