Gå til innhold
Arkivverket

Knud Torbjørnsen bosatt i Stusshavn, Askøy Hordaland. Født mellom 1710 og 1720. Gammelt tema fra 2005. Hvem var han og hvor hadde han sitt opphav?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg henter frem igjen dette gamle temaet som startet i 2005 i håp om at man nå kan finne svar på hvor han kom fra og hvem som var hans foreldre.

Det ble snudd noen steiner både i 2005 og 2008 uten at man kom nærmere noe svar.

Men nye brukere har kommet til og nye kilder har blitt digitalisert. Kanskje det er noen blant alle brukerne av Digitalarkivet som sitter på løsningen?

Knud Torbjørnsen er min direkte ane i 7de generasjon. Jeg skulle gjerne hatt svar på hvem den 8de generasjonen var.

Er det Knud Torbjørnsen som er nevnt her i mannskapsprotokollen for innrulleringssjefen i Bergen 1750-1800? Hva står det under fødested på høyre side?

https://media.digitalarkivet.no/view/90911/55

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan ikkje sjå at der står noko om ein Knud Torbjørnsen på sida du har lenka til, Rune. Finn "Peder[?] Thomesen" som nr. 6 under husmenn som det næraste. Skrifta vert raskt uklar om ein forstørrar ho so er vanskeleg å vere heilt sikker på kva ein les med den minste skrifta, ikkje minst sidan ein er ukjent med stadnama ...

Ellers svært lite å bidra med 😒

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #4:

Eg har i dag sett litt meir på dette emnet og på innleggi frå 2005!

I mitt innlegg #14 frå 2005 skreiv eg følgjande:

~~~~~~~~~~

«Heisan, dette temaet har gått meg hus forbi!  Eg ser de er på leiting etter ein Knut Torbjørnson som de trur kan vera komen frå Hafslo!

Torbjørn Knutson var gardbrukar på Eikum indre i Hafslo til han døydde i 1746.  Enkja Anna Monsdotter (Schanke) gifte seg i 1751 att med Ole Nilsson som flytte inn på kåret hjå Anna.

Ole og Anna fekk ikkje born i lag, men ekstraskattmanntalet frå 1762 fortel oss at Ole og Anna hadde ein SON heime hjå seg som er omtalt som KNUT OLSON.  Ein Knut Eikum vart gravlagd i Hafslo 27.12.1788, 75 år gamal.  Knut er etter måten lite nytta som namn i Hafslo, og det er ingen andre i Hafslo som høver til denne personen.  Og so har me  «svart på kvitt» utsegni frå 1762 om skyldskapen mellom Knut og Ole/Anna!

Elles lyt eg leggja til, at dersom Knut ved skiftet i 1746 hadde vore busett på Bergenskanten, so ville det ha vore ein merknad om dette i skiftet, samstundes som han ville ha hatt ein fullmektig!

Etter desse opplysningane har eg liti tru på at Knut Torbjørnson Strudshavn kom ifrå Hafslo.

Når det gjeld namnet Sognilde Torbjørnsdotter, so får det meg til å tenkja på Søgni (Sygni), eit namn som ikkje finst i indre Sogn, men som eg veit vart nytta mellom anna i ytre Sogn, i Hardanger og i Sunnhordland.

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane»

~~~~~~~~~~

Det som eg i ettertid har spekulert litt på, er denne sonen Knut Olson som i 1762 budde heime hjå Ole og Anna på Eikum indre.  Det var høgst uvanleg at ein son på 43 år då vart skriven som heimebuande.  Kanskje hadde han eitt eller annan «lyte» som gjorde at han ikkje fekk garden som eldste son, og kanskje var det han som døydde på Eikum i 1788, men sikre kan me ikkje vera!

Denne Knut hadde fleire søsken, og ei av søstrene forsvinn frå Hafslo:

* Ragnhild Torbjørnsdotter, døypt i Hafslo 20.1.1732.

Dersom det var Knut Torbjørnson frå Eikum som hamna på Askøy, er det vel ikkje so urimeleg å tenkja seg at han henta dit søsteri etter at faren då var avliden, og mori sat att med ein son og tre unge døtrer, den yngste berre 11 år gamal.

Kanskje er faddernamnet i 1750 feilskrive, og det skal vera Ragnhild i staden for Sognhild?

Eg ser ei Ragnhild Torbjørnsdotter Sletten som 2.7.1769 gifte seg i Hamre med enkjemannen Guttorm Ellefson Yttre Hordvig:

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000001071642

Kan dette vera ei «kandidat» for denne søsteri?  Kanskje veit Kenneth Bratland kven denne Ragnhild var?

Dersom Knut Torbjørnson er din agnatiske stamfar, Rune, hadde kanskje ein Y-DNA analyse vore av interesse?  Ingen av søskeni hans har nolevande agnatiske etterkommarar, men går me ein generasjon attende, vert biletet eit anna...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet ditt Lars, det setter jeg stor pris på.

Jeg er ikke hjemme nå, men skal sjekke med bygdebøkene for Åsane hva Kenneth skriver om Ragnhild Torbjørnsdtr.

Eller ble det jo spekulert litt i ekteskapet mellom Ole Andersson og Sygnille/sidsele Torbjørnsdtr. kontra paret hvor bruden skrives som Johannesdtr. og som også var bosatt i Strusshavn.

De døper barn både for Johannes og Torbjørn.

Jeg har sett før at en slik navneforvirring oppstår. Sett at mora først var gift med en Torbjørn, ble enke, for så å gifte seg med en Johannes. Da kan det godt tenkes at både farsnavnet og navnet på stefar ble benyttet. For meg ser det nemlig ut til å være samme paret som gifter seg i Nykirken i 1737.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket bygdeboka for Ytre Hordvik, og dessverre står det ikke annet der enn stedsnavnet Sletten på Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #7:

Det høyrest nesten ut som om Kenneth ikkje har finne noko opphav for Ragnhild Torbjørnsdotter Sletten, men kanskje har han ein alder på denne jenta?

Det som vel er ganske so sikkert, er at Sognhild ikkje finst som personnamn, so det må vera feilskrive for eitt eller anna...  Og ein S og ein R kan sjå ganske so like ut dersom skrifti er «slurvete»...

Dersom «vår» Ragnhild fødd 1732 var jenta som gifte seg i 1769 på Yttre Hordvig, ville ho då vera 37 år, og i ganske so «rett» alder som å vera ei tenestejente som gifte seg med ein godt vaksen enkjemann.  Eg kan ikkje sjå at Guttorm og Ragnhild fekk born i lag...!?  Eg sender ei direktemelding til Kenneth om saki!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at Ragnhild døde året etter de ble gift, altså i 1770. Kanskje det kan være et skifte tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #9:

Kjappe svar frå Kenneth:

« Hei Lars! Jeg klarte ikke å identifisere henne da jeg skrev Åsanebøkene. Men mannen Guttorm kom opprinnelig fra Voss.  Det mangler skifteprotokoller for Nordhordland 1764-1770, men det finnes skiftedesignasjoner som ligger ute på DA. Mvh. Kenneth»

Verdt å følgja opp!??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt Lars. Men i følge bygdeboka så har Kenneth skrevet fødselsår 1724 på Ragnhild.

Jeg finner ikke skiftedesignasjoner for Nordhordland etter 1748.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #11:

Dei var vel ikkje alltid so nøye med omsyn til fødselsåri på den tidi, og so lenge Kenneth etter grundig leiting ikkje har finne ho, er ho framleis ei svært aktuell «kandidat» som søster av Knut Torbjørnson, anten dei kom frå Hafslo eller ikkje...

Kan det finnast spor etter ho i ekstraskattmanntalet frå 1762?

Me kjenner elles til fleire flyttingar frå Hafslo og Luster til Nordhordland på 1700-talet, sjølv om dei fleste hamna i by'n....!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kenneth.

Jeg fant den i går. Jeg søkte først på skiftedesignasjoner, men da kom den ikke opp.

Etter det du skriver i bygdeboka , døde Ragnhild i 1770, året etter hun ble gift.

Men jeg er ikke i stand til å se at hun er nevnt i skiftedesignasjonen det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at Knuts foreldre heter Torbjørn og Anne.

Basert på barnas navn. De døpte døtre for Anne og Guri. Og foreldrene til Berthe Marie Andersdtr. (Knuts kone) var Guri Ivarsdtr. og Anders Olsen.

Om det hjelper oss noe i jakten på foreldrene til Knut vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Med DNA-test kan du kome nærmare ei løysing. Eg ættar frå onkelen til Knut Torbjørnsson, viss far hans var Torbjørn Knutsson frå Kinsedalen i Luster. Mykje kjendt stoff om Schanke-forfedrane til Anne, kona til Torbjørn. Det er slik at folk ofte fann kvarandre (nær og fjern slekt) før i tida, når dei skulle / måtte gifte seg, så du har truleg andre forfedre med kontaktar til forfedrene til din Knut og Berthe (Birthe? alias Berite?). Trur eg har leita etter dei før ho Berthe og, utan sikre resultat. Mange måtar å skrive dei same namna på, skapar ofte usikkerhet om det er same personane. Feil i bygdebøker vil lage ekstra store problem, då dei flest av oss tar det for god fisk, det meste me les. I digitalarkivet kan det liggje opplysningar som er nesten umogleg å finne pga alvorlige skrivefeil. Lukke til, og gje ein lyd om du finn at Hafslo-sporet er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje, og mange takk for innspillet ditt.

Jeg har tatt DNA tester, men står likevel fast med hensyn til Knuts opphav.

Lars E Øyane har rimelig god kontroll på folk fra Hafslo og  Luster, så jeg er usikker på om karen fra Kinsedalen kan være "min".

Men jeg skal uansett følge det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Torbjørn eg nemner, er den same som den Lars nemner. Kommentar til Sognilde-diskusjonen: I Strusshamn budde det på den tida ei Sygnele Larsdotter og ei Sygnilde Pedersdotter, variantar av Sygni og Signy. Så Sognilde er truleg feilskreve Sygnilde. Elles var det ei Sidsele Torbjørnsdotter i Strusshamn, på din Knut sin alder. Kan vere systera til din Knut. Eg veit ikkje om Torbjørn Knutsson Eikum (frå Kinsedalen, son til Knut Olsson Kindzerdal) hadde ei dotter som heitte Sidsele (Sissel). Elles er det verdt å nemne at namnet Bendik (eller Bendix) var mykje brukt i den Kinsedalslekta, så viss du har registrert at Bendik er brukt etter dei i Strusshamn er sjangsen stor for at det er same slekta.

Endret av Terje O. Bruket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Nei, det navnet har jeg ikke registrert i forbindelse med den delen av slekten.

Jeg har en Sidsele Torbjørnsdtr. i Strusshavn gift med Ole Andersen. De døper barn for Torbjørn og Ane. Det samme gjør Knut Torbjørnsen og Berthe Andersdtr.

Det får meg til å tro  at de kanskje  er søsken og at foreldrene het Torbjørn og Ane/Anne.

Ved vielsen til Ole og Sidsele 08.07.1736 er han skrevet fra Strusshavn, men det ikke er oppgitt noe gårdsnavn på henne. Men i kirkeboka er hun skrevet som Johannesdtr.

Om det er en ren feilskrift eller har en annen forklaring vet jeg ikke.

Ved fem av barnedåpene er hun beskrevet som Asbiørnsdtr.- Torbjørnsdtr. og Johannesdtr.(3)

Og det blir ikke mindre forvirrende når de døper to sønner for Johannes og en for Torbiørn.

Men Knut og Berthe er ikke blant fadderne, og det er jo merkelig siden begge parene oppholdt seg i Strusshavn.

Der er imidlertid en Gundvor Torbensdtr. som er fadder en gang.

Enkelte slektsnøtter er vanskeligere å knekke enn andre. Dette er trolig en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider