Gå til innhold
Arkivverket

Feilregistrering på Gårdens nummer?

Stein Ryther
 Del

Recommended Posts

Hei igjen!

Spurte om dette i en annen tråd tidligere, men fant nå fram mer informasjon i arkivet som påfyll. Det gårdsnummeret som står på bygningen jeg har søkt opp, finnes ikke som matrikkelnummer i området, kun som løpenummer. Hvor resten av bygningene i samme område har blitt registrert med korrekt gårdsnummer/matrikkelnummer.

Bygningen står i Sjursvika i Kristiansund og er oppført med gårdsnummer 408 i 1910-tellingen.

https://www.digitalarkivet.no/census/urban-residence/gf01036748013236

I listen med oversikt over bygninger som er på den samme øya fra 1920-tellingen, så er det ingen bygg med 408 som nummer.

https://www.digitalarkivet.no/fs10131709050147

Det eneste jeg kan finne med 408 i seg, er Sjursvikveien 36, som har løpenummer 408.

https://www.digitalarkivet.no/tl10041004070180

Har det blitt gjort en glipp her? Finner ikke originalsiden til denne kilden, så vet ikke hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først - men det visste du sikkert -  byane var ikkje med i matrikklane frå 1838 (som innførte "matrikkelnummer" og "løpenummer") og

frå 1886 ("gardsnummer" og "bruksnummer").  Systemet vart ikkje påbode for byane før i 1978. (Men bydelar som hadde vore

landkommuner, t.d. Strinda - del av Trondheim frå 1964 - hadde gnr./bnr. frå før).

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Gårdsnummer

Det ser ut til at kvar by hadde sitt system - og det er kanskje grunnen til at du ikkje får svar her:  Dei (truleg svært få) som kjenner systemet

Kristiansund hadde, deltek kanskje ikkje i dette forumet.

I tillegg er det naturlegvis fullt mogeleg at nokon har skrive feil, anten i originalen eller i avskrifta. Då må du ganske enkelt finne andre kjelder

for dei same opplysningane, samanlikne og evt. verifisere kva som er rett og feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Først - men det visste du sikkert -  byane var ikkje med i matrikklane frå 1838 (som innførte "matrikkelnummer" og "løpenummer") og

frå 1886 ("gardsnummer" og "bruksnummer").  Systemet vart ikkje påbode for byane før i 1978. (Men bydelar som hadde vore

landkommuner, t.d. Strinda - del av Trondheim frå 1964 - hadde gnr./bnr. frå før).

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Gårdsnummer

Det ser ut til at kvar by hadde sitt system - og det er kanskje grunnen til at du ikkje får svar her:  Dei (truleg svært få) som kjenner systemet

Kristiansund hadde, deltek kanskje ikkje i dette forumet.

I tillegg er det naturlegvis fullt mogeleg at nokon har skrive feil, anten i originalen eller i avskrifta. Då må du ganske enkelt finne andre kjelder

for dei same opplysningane, samanlikne og evt. verifisere kva som er rett og feil.

Hei og takk for svar! 

Alle de andre husene passer godt inn mtp matrikkelnummer og slikt. Et av nabohusene har fortsatt skiltet med matrikkelnummer over døra si.

Er det ingen tilgang til orginaldokumentet fra 1910-tellingen? Kan heller ikke rapportere underkort i denne tellingen ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Stein Ryther skrev:

Er det ingen tilgang til orginaldokumentet fra 1910-tellingen? Kan heller ikke rapportere underkort i denne tellingen ser jeg.

Du må nesten høyre direkte med Arkivverket/Riksarkivet om originalane.   Du må/kan rimelegvis møte opp på lesesalen i Oslo for å sjå dei.

Om du leitar etter alternative kjelder, er vel panteregisteret den første. Det er skanna og lagt ut på Digitalarkivet.

(Det er kanskje ikkje så enkelt å finne fram i; men Kristiansund var ingen stor by).

Det finst sikkert ein lokal matrikkel/eigedomsoversyn for Kristiansund (for den aktielle tida) også.

Men her er det lokalkunnskapen som må trå til, og den har du meir av enn meg ...

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stein Ryther

Det har tidligere vært melding fra DA om at 1910-tellingen er under skanning. Lenken til nyheten virker ikke, men her er det som står på trefflisten:

EE9265A7-147F-46F6-9C36-F0E8657079D8.jpeg

Nå fant jeg den oppdaterte siden. 🙂

https://www.digitalarkivet.no/content/1088/skanning-av-folketellingen-1910

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet foreløpig ikke når, men skanninger av FT1910 vil komme. Da vil det formodentlig bli enkelt å sjekke om "408" stemmer med originalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansund hadde vel eit system med nummerering av eigedomar i byen frå før matrikuleringane som Ivar viser til over (1838/1886). Det eg har vore borti er ein fjern slektning som var eigar av Storgata 29, mnr. 124, i 1810 og seinare Storgaten 22, mnr. 121. Denne informasjonen har eg frå Einar Thurn-Christensens lokalhistoriske arkiv som uansett er eit "must" om du jobber med slekt i Kristiansund. Eg ser det er ein eigen del der som går på gårder og bebyggelse (B), men det ser diverre ikkje ut til å vere mykje av dette som er skanna og lagt ut.

Det ville ikkje vere unaturleg å prøve å bruke denne vidare etter 1838/1886. Andre døme på dette er Røros som vel har eit tilsvarande system med husnummer i tillegg til gateadresser, meiner eg å hugse.

Endret av Håvard Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Håvard Moe skrev:

Det ville ikkje vere unaturleg å prøve å bruke denne vidare etter 1838/1886. Andre døme på dette er Røros som vel har eit tilsvarande system med husnummer i tillegg til gateadresser, meiner eg å hugse.

Den var tilgjengelig, men de fjernet den på grunn av at de så etter en ny tjeneste og noe usikkerheter rundt personvernet. Må dit fysisk isåfall.

Takk! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

@Stein Ryther

Det har tidligere vært melding fra DA om at 1910-tellingen er under skanning. Lenken til nyheten virker ikke, men her er det som står på trefflisten:

EE9265A7-147F-46F6-9C36-F0E8657079D8.jpeg

Nå fant jeg den oppdaterte siden. 🙂

https://www.digitalarkivet.no/content/1088/skanning-av-folketellingen-1910

Det forklarer hvorfor jeg ikke finner den 😅 Takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider