Gå til innhold
Arkivverket

Lom gårds- og sleksthistorie utenom Vårdalen?

Lillian Ørndahl
 Del

Recommended Posts

Jeg har funnet mye slekt i Vårdalen. 

Men nå har Jeg to forfedre fra den nordre delen, der elva svinger nord for Vårdalen.

De er ikke med i boka jeg fant for Lom.

Jeg fant gårdene på kartet, men jeg vet ikke hvilket område dette ligger under?

Gårdene heter GRASDALEN og SVEINE, noen som vet hvilken ( digitalisert) bygdebok jeg finner dem i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei bruka finn du i band 2. Elles er det detaljert namneregister til alle gardar, bruk og bustader i alle fire banda av bygdeboka, bakerst i band fire. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Per S. Nestande skrev:

Dei bruka finn du i band 2. Elles er det detaljert namneregister til alle gardar, bruk og bustader i alle fire banda av bygdeboka, bakerst i band fire. 

Er disse digitaliserte og ligge rute på nett? Jeg finner bare Bind 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei er visst ikkje digitaliserte. Men fire band kostar 1000 kroner om du kjøper dei samla. Det er ikkje så ille om du har mykje slekt i Lom 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Per S. Nestande skrev:

Dei er visst ikkje digitaliserte. Men fire band kostar 1000 kroner om du kjøper dei samla. Det er ikkje så ille om du har mykje slekt i Lom 🙂

Jo, jeg har jo en del slekt i Lom. Men jeg har også en del slekt på Frøya, på Fosen, i Selbu, i Horg, i Rennebu, på Flå, i Lyngen og Finnmark, pluss litt i Trondheim, i Finland, Sverige og Danmark. Så hvis jeg skulle begynne å kjøpe alle bygdebøkene der det står noen sider med mine folk, så ville jeg ha endt med et stort slekts-bibliotek og en god del gjeld. Hvis jeg noen gang skulle vinne førstepremien i et stort lotteri, så ville jeg antagelig kjøpe hver eneste en. Men fram til så skulle skje, så håper jeg noen vennlige bokeiere vil dele litt informasjon. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillian Ørndahl skrev:

Men fram til så skulle skje, så håper jeg noen vennlige bokeiere vil dele litt informasjon. 🙂 

Bibliotekarar er venlege, i alle fall dei eg har møtt. Dei skaffar deg sikkert ei bok for ein månad, heilt gratis 🙂 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Knut Skorpen skrev:

Bibliotekarar er venlege, i alle fall dei eg har møtt. Dei skaffar deg sikkert ei bok for ein månad, heilt gratis 🙂 .

Ja, det er sant. Men på den annen side; om noen har boka i hylla og gidder å slå opp i den og skrive noen setninger... 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider