Gå til innhold
Arkivverket

Namnet til kona til Johannes Eyvindsson Sævell (fødd Håvik)

Torfinn Kolle
 Del

Recommended Posts

Kva heite kona til Johannes Eyvindsson (Håvik) Sævill. Ho var frå Sævild i Samnanger i Hordaland. Ho var fødd ca. år 1600, gift om lag 1625 (eldste son Eyvind fødd 1626) og døyde i 1644. I Skiftebrevet dagsett 26. juli 1644 etter henne, er garden utlagt til dei 5 borna deira to søner og tre døtrer, jf. tingboka for Sunnhordland 1652. Eg vil tru at namnet hennar er å finna i nemnde Skiftebrev. Er dette Skiftebrevet arkivert nokon stad, og om så er tilfelle er det mogleg å få kopi av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Torfinn Kolle skrev:

Kva heite kona til Johannes Eyvindsson (Håvik) Sævill. Ho var frå Sævild i Samnanger i Hordaland. Ho var fødd ca. år 1600, gift om lag 1625 (eldste son Eyvind fødd 1626) og døyde i 1644. I Skiftebrevet dagsett 26. juli 1644 etter henne, er garden utlagt til dei 5 borna deira to søner og tre døtrer, jf. tingboka for Sunnhordland 1652. Eg vil tru at namnet hennar er å finna i nemnde Skiftebrev. Er dette Skiftebrevet arkivert nokon stad, og om så er tilfelle er det mogleg å få kopi av det?

Den informasjonen jeg har funnet om henne, er at hun skal hete Oluffsdatter og være fra Gjøn. Hun skal da være datter av Oluff Torbjørnsen Gjøn. Når det gjelder skifteprotokoller, så finnes dette ikke for perioden rundt 1644. Eldste skifteprotokoll er fra ca 1668

Tingbøkene begynner i 1648, så dermed vil det heller ikke være mulig å se noe skifte der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriv kan ikkje vera rett. Kari Oluffdatter Gjøn, død 1632 (dotter til Oluff Torbjørnsen Gjøn) var gift med Eyvind Lauritzen Håvik. Dei var foreldra til Johannes Eyvindsson Håvik (Sævill). Og, sidan Skiftebrevet viser at borna til Johannes har fått utlagt garden på Sævild til seg pga. morsodel, så må det vera ho som er frå Sævild.

I følgje diverse skattelister frå omkring 1600 då ho må vera fødd, var eigaren/skatteytaren på Sævild oppført med namnet Shvein/Sten/Stenn. Ser også at barna til Eyvind Johannesson (eldste son) til Johannes Eyvindson  og kona har fått namna Svein 8 år, Oluff 3 år og Mikell 1 år i 1665. Alle 3 døyr med kort mellomrom i 1669. Kan truleg ha samanheng med første mesling epidemien i Norge som var i 1669.

Finst det kyrkjebøker som kan gi svar på¨kven  kona til Johannes Eyvindsson frå Sævild heite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er kjend med at dei eldste digitaliserte kyrkjebøkene er frå 1669. Men, det eg lurer på er om det finst eldre dokument/protokollar som ikkje er digitaliser, og som kanskje kan gi meg svar på kva kona til Johannes Eyvindsson frå Sævild heite. Sidan eigararen av Sævild om lag år 1600 heite Sten/Stenn vil eg tru at ho heite **** Stensdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte etter kyrkjebøker og dei eldste kyrkjebøkene er dei som du finn digitaliserte på nettet.

Når det gjeld andre gamle dokument så er det naturlegvis mogleg at det kan finnast noko, men det er ikkje lett å finne fram.

Du kan til dømes leite i dokument-samlinga til Statsarkivet i Bergen 1306-1990. Katalog her:

https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-07000000099760?ins=SAB

Det er mogleg at samlinga til Johannes Sundvor kan innehalde aktuelt materiale. For å leite i dette materialet må du oppsøke lesesalen til Statsarkivet i Bergen. Katalog her:

https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-07000000001078?ins=SAB

Ein kan leite i diplomsamlinga til Riksarkivet som ligg skanna på nett, det kan vere at der er dokument som gjeld arv der:

https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=all&st[]=DIPL

Du kan lese om eldre kjelder i Arkivverket her:

https://www.arkivverket.no/utforsk-arkivene/eldre-historie--1814?q=eldre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider