Gå til innhold
Arkivverket

Hvor finner jeg dokumentene det vises til i Norske Gaardsnavne ? (Gulsrud i Modum)

tom askerøi
 Del

Recommended Posts

Du kan sjå om det står noko meir i innleiinga til det aktuelle bindet.

(Papirversjonane finst på mange bibliotek.)

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar: Papirversjoner???  Bibliotek???? Etter halvannet år med pandemi hadde jeg helt glemt at slikt fantes fremdeles. Sorry.

Berit: Slik har jeg også forstått det - men skulle gjerne ha sett øvrig innhold i dokumentene i håp om at det sto noe matnyttig slektsinfo i dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke har misforstått deg.

Om du ser på linja over  "Noen enkel søkeråd"  øverst på søkesiden så står det lenker med- som zippet fil og som tekst fil. Der finner du forklaringen.

Jeg fikk ikke til zippet fil, men text-fila var leselig, foruten den svarte "feltet med ? i" . Men det er fullt leselig.

https://www.dokpro.uio.no/rygh_ng/innledning.txt

Endret av Berit Knudsen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1593 og 1604 er typiske årstall for bevarte lister over bygningsskatt til Akershus festning, som finnes i lensregnskapene. Her vil det i beste fall være oppført et fornavn på gårdens bruker.

1617 kan være ei annen skatteliste i lensregnskapene. 1578 er mer uklart, men det er et godt råd som allerede er gitt, om å sjekke bokas forord.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.