Gå til innhold
Arkivverket

Opplysninger om Laura Kristine Heisholt f. Pettersen ---- 24.04.1900 / Den Franske kosmetolog skole

Frøydis heisholt
 Del

Recommended Posts

Hei 

Min tante Laura Kristine Heisholt f. Pettersen  24.04.1900 gikk på Den Franske kosmetolog  skole rundt 1945-1950. Jeg forsøker å finne ut noe om skolen og evt. attester / dokumenter fra min tante gikk der. Etter hva jeg har funnet ut var skolen privatskole.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Kunnskapsdep. 

Utskrift fra  min mail til Kunnskapsdep.

Jeg driver med slektsforskning og forsøker å finne ut noe om Den Franske kosmetolog skole som ble etablert rundt 1930 og nedlagt i 2011.

Hadde en tante som gikk der rundt 1945-50.

Har dere dokumenter / opplysninger om denne skolen eller forslag til hvor jeg kan henvende meg ?

Svar fra Kunnskapsdep.

Hei!

Kunnskapsdepartementet har avlevert eldre arkivalia til Riksarkivet i Oslo. Vi anbefaler deg følgelig å sende din henvendelse til Riksarkivet for å finne videre opplysninger i saken.

Med vennlig hilsen

Line Aasen

Rådgiver

Kunnskapsdepartementet

På forhånd takk

Mvh

Frøydis Heisholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil neppe finne arkivet til skolen i departementsarkivene, men det kan være at du finner materiale som nevner skolen. Men jeg tviler på at du finner opplysninger om din tante der. - Kunnskapsdepartementet har kun fortalt deg hvor de har avlevert arkivene sine.

Du kan finne historikken til Kunnskapsdepartementet her:

https://snl.no/Kunnskapsdepartementet

Om du ønsker å se nærmere på avleverte arkiver til Kunnskapsdepartementet eller forløpere til dette, så kan du søke fram katalogen til dem i lenka under, og bestille arkivsaker som du ønsker å se nærmere på til gjennomsyn på Riksarkivets lesesal i Oslo:

https://www.arkivportalen.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider