Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av navn på tysk baron

Arnt-Erik Selliaas
 Del

Recommended Posts

Jeg legger ved utsnitt av brevtekst med navnet på en tysk baron understreket. Jeg vil gjerne ha hjelp til korrekt transkripsjon, og gjerne hjelp til å finne riktig person. Han var på jakt i Snåsa-fjella 1900.

Arnt-Erik Selliaas

Brev med navn lavoppløst.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyding og realitet kan vere ulike ting.  Det står utvilsamt "Tysklan" for Tyskland - men om det er rett, er ei heilt anna sak.

Eg har ikkje noko "tysk" framlegg til personen, og tysk wikipedia hjelper ikkje noko: https://de.wikipedia.org/wiki/Byron

Tydinga er framleis "Baron Byron".  Men det kan vere andre alternativ. Ordet "gever" inneheld nokre av dei same krota,

og skil seg frå nokre andre e,v og r. 

"Baron Byveim" er mogeleg.

Det ser ut til at målforma er talenær (ikkje uvanleg tidleg på 1900-talet.) t.d. utan stum d i hund og Tyskland.

Jamvel med bokstavrett tyding, kan det vere ei utfordring å omsetje til noko som finst att i tyske kjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

George Byron, den 9de Baron Byron, levde fra 1855 til 1917, og det bør vel være mulig å oppdrive portettfoto av ham som kan sammenholdes med fotoet som sto på trykk i Trønderavisa.

Dersom Byern er rett, er Rudolf von Byern en mulig kandidat

https://de.wikipedia.org/wiki/Rudolf_von_Byern

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Richard Johan Natvig skrev:

image.png.57dbff52ed0811768632a21e42249323.png

Det spørs om ikkje denne avisnotisen frå 1974 er basert på akkurat den teksten Arnt-Erik spør om.

Eg meiner det ikkje kan lesast som "Byern", men kanskje som "Byren". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det spørs om ikkje denne avisnotisen frå 1974 er basert på akkurat den teksten Arnt-Erik spør om.

Det same tenker eg. Men det er ein litt lengre tekst, og utan å sjå resten kan ein i alle fall ikkje utelukka at det kan stå noko om kven han var, denne baronen, om han no faktisk var det, og tyskaren, om han no var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at teksten i Trønder-Avisa baserer seg på den teksten som jeg har gjengitt. Jeg har side 2 av dokumentet, men det sier ikke noe mer om tyskeren, men bekrefter at teksten er utlånt til Trønder-Avisa.

Selliås jaktlos 2.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Eg meiner det ikkje kan lesast som "Byern", men kanskje som "Byren". 

Enig, med en tysk y blir det Büren. Det finnes i alle fall baroner i denne slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et portrett av Rudolf von Byern. Hvis noen har tilgang til Trønderavisa kan man jo sammenligne

75A7D15B-8905-48C2-88A0-B048B3EA95C7.jpeg

Endret av Matthias Kolberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Matthias Kolberg skrev:

Her er et portrett av Rudolf von Byern. Hvis noen har tilgang til Trønderavisa kan man jo sammenligne

Biletet i Trønder-Avisa skimtar vi i utsnittet i innlegget ovanfor.  Det er eit avstands-bilete, med hus og ei lang rad med folk og hestar. Vi vil neppe kunne kjenne att nokon av dei frå eit portrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lavoppløst versjon av bildet i TA, men mye bedre enn det. Fra eieren av bildet har jeg bestilt en versjon med høyere oppløsning, og da er det å håpe at vi kan sammenlikne ansiktene. Før vi har det må vi vente med å forfølge det sporet ...

Selliås jaktlos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Knut Holt Sandblost said:

Kan det stå Byren?

Det kan absolutt stå Byren, som Ivar også nevnte ovenfor, men rettskrivningen er ikke helt på topp, så man må ta høyde for at det kan være både Byron, Byern og Büren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider