Gå til innhold
Arkivverket

Noen som ønsker oppslag i adressebok for Oslo 1955? AVSLUTTET (SOLGT)


Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Martha er kanskje en av enkefruene, det stemmer nok ikke med Elna. Forstår godt at det byr på problemer med så vanlige navn.

 

Tusen takk for hjelpa!

 

Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Carsten Schanche

    93

  • erling t endresen

    4

  • Sissel Johnsen

    10

  • Per Inge Renström

    6

Hei Carsten

Kan du finne to ektepar som jeg antar bodde i oslo?

 

Ektepar 1 Arvid Martinius Andersen og Hansine Andersen. Vet ikke yrke til Arvid.

 

Ektepar 2 Adolf Pedersen og Åse(AAse)Gunhild Pedersen.Vet ikke yrke til Adolf.

Kan du hjelpe?

Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde

 

Jeg kan si så mye som at det er 22 stk. Arvid Andersen, men ingen Hansine på samme adr.

 

Adolf Pedersen, pensjonist, Sannerg.10

 

Adolf Pedersen, materialforv. (Oslofjord) Ribbungg.19

 

Ingen Aase på disse adr.

 

Aase Pedersen, enkefru, Gabelsg.1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde

 

Jeg kan si så mye som at det er 22 stk. Arvid Andersen, men ingen Hansine på samme adr.

 

Adolf Pedersen, pensjonist, Sannerg.10

 

Adolf Pedersen, materialforv. (Oslofjord) Ribbungg.19

 

Ingen Aase på disse adr.

 

Aase Pedersen, enkefru, Gabelsg.1b

 

Hei Carsten

 

Det er ikke alltid man får treff men takk for hjelpen.

Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Carsten, er usikker på om jeg har spurt deg før: Finnes Lovisa Kastora Kristoffersen i Oslo i 1955, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre Erling, jeg finner ingen som passer hverken på Kristoffersen eller Olsen. Søk i Aftenpostens arkiv ga heller ikke noe resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre Erling, jeg finner ingen som passer hverken på Kristoffersen eller Olsen. Søk i Aftenpostens arkiv ga heller ikke noe resultat.

 

Takk likevel for utførte søk, Carsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg leter etter Johan Thorne (Torne). Finner du han i adresseboka?

Tror han var sjømann.

(Han kan også ha brukt navnet Johan Thorne Pettersen.)

 

Går det å slå opp på adresser? I så fall lurer jeg på om det bor noen Pettersen, Jacobsen/Jakobsen eller Thorne i Herslebsgate 11 (3 etg tror jeg)?

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibekke

 

Det er ingen Johan Thorne/Torne. Det er mange Joh./Johan Pettersen, men ingen som er sjømann. I Herslebsg.11 bor det ingen med de navn du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er på leting etter adressen til Tellef (Olsen) Øverland og sønnen Ove Ansten Øverland og Oves kone Guri Lillemor.

De er alle begravet på Gamle Aker og jeg regner med at de bodde i Oslo i 1955.

 

 

Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tilbud fra det gamle brukarforumet, men p.g.a. nytt forum og mange nye brukere legger jeg det inn på nytt. Hvis ingen har noen innvendinger vil jeg legge inn alle mine andre tilbud om oppslag i diverse bøker etter hvert.

 

 

Hei!

 

Jeg undres på om det går ann å finne en Frants(z)en som bodde i Thorvald Meyersgt 13 eller 15 rundt 1950. Han var gift og kona het trolig Sofie. Jeg har desverre veldig få opplysninger om disse. Yrke og fornavn til Fransen er ukjennt. Var det flere som bodde sammen med disse to og går det ann å finne navn på de?

 

Hilsen nybegynner i dette fora !

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerstin

 

Tellef Øverland, bygn.arb. (Leif Grøstad) Theresesg. 24 bb

 

Ove Øverland, sporv.kond., samme adr.

 

Guri Øverland (Østl. Saalefabr.) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carsten.

Jeg håper du kan hjelpe meg med følgende:

Hermund Anthun født 5/1-1911 skal ha bodd i Oslo. Kan du sjekke om han finnes i adr.boka for Oslo 1955? Eventuellt andre med etternavn Anthun.

Jeg prøver å kartlegge alle som kom fra Anthun i Haus og vet at flere reiste til hovedstaden.

Mvh. Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag

 

Hermund Anthun, tekn. (Lysv.) Bergljotsv. 7c, Keyserløkka

 

Nora Anthun, fru, (Politiet) samme adr.

 

Villy Anthun, Ollev.28, Simensbråten

 

Olav Anthun, reservelege (Rikshosp.) Bjerreg.g. 31d

 

Sistnevnte er født i Trondheim med far fra Haus. Det finnes opplysninger om han fra Norges læger hvis det er interessant.

 

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036806041083/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag

 

Bergen tekniske skole, elektrolinjen 1939:

 

Hermund Kaare Anthun, sønn av Rasmus Martin Anthun og Anna Mele. Gift 1948 med Nora Parken.

 

Nordhordl. Ungdomsskule. Norsk Korresp.skole. Bergen Tekn. Fagskole. Oslo Kommunes Fagskole for Funksjonærer. Statens Teknologiske Institutt.

 

Tegner Arkitekt Torgeir Alvsaker, Bergen 1934, elektrikerass. Westfal-Larsen & Co., Bergen 1934-46, montør Inst. Magnus Thunestvedt, Haus 1939-41, lærer Statens Husindustriskule i Haus 1939-41, tekniker A/S Betonmast 1941-42, avd.ing. Oslo Lysverker fra 1943.

 

Styremedl. Ingeniør- og teknikergruppen ved Oslo Lysverker i 3 perioder. Oslo Kommunes gave etter 25 års prikkfri tjeneste.

 

Skal se om jeg finner andre Anthun i mine bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carsten.

Dette var kjempebra. Tusen takk for hjelpen.

Når det gjelder Olav Anthun har jeg rimelig god kontroll på hans foreldre, men jeg er meget interessert i opplysninger

om hans karriere som læge.

Mvh. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag

 

Norges læger 1967:

 

Olav Anthun, overlege, Sandefjord, f. i Tronheim 19-9-1906, sønn av fabrikkeier Johannes Anthun (1873-1911) og Karoline (1877-1954). Student Trondheim 1927, cand.med. Oslo 1935.

 

Kand. Trondheim sentralsykehus 1 1/2 mnd. 1935, kand. Luster san 6 mndr. 1937, kand. Nordfjordeid fylkessykehus 5 mndr. 1937, kand. Ålesund fylkessykehus 6 mndr. 1937-38, ass.lege Stokmarknes sykehus 1 år 1938-39.

 

Kand. Trondheim sentralsykehus kir.avs. 6 mndr. 1939, med.avd. 6 mndr. 1940, rtg.avd. 6 mndr. s.å. Klin.ass.lege Namdal sykehus 1 år 1941, hosp. Det Norske Radiumhosp. pat.lab. 6 1/2 mnd. 1942, hosp. Ullevål sykehus pat.inst. 1 mnd. 1942, kand. Rikshosp. pat.anat.inst. 6 1/2 mnd. 1942-43.

 

Vik. res.lege Kysthosp. Stavern 2 mndr. 1942, res.lege kir.avd. Kr.sand komm. sykehus 3 år 3 mndr. 1942-45, ass.lege Ullevål sykehus kir.avd.II 4 år 1945-49, ass.lege Rikshosp. kir.avd.A 1 år 2 mndr. 1949-50, res.lege Aker sykehus kir.avd. 2 år 6 mndr. 1950-53, res.lege Rikshosp. kir.avd.B 1 år 10 mndr. 1953-55. Overlege Høyanger fylkessykehus 5 år 11 mndr. 1955-61. Fra 1-2-1961 overlege Sandefjord sykehus kir.avd.

 

Gift 1941 med Gerd Myhre, f. i Sandefjord 15-10-1914, datter av disponent Sigvald Myhre (1879-1947) og Signe Marie Møller (1883-). Her er nevnt 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Carsten.

 

Kan du se etter etternavnet THANE. (Samler alle med dette navnet da dette er en slekt)

 

Ser etter arkitekt Peter Thane, sansynlig ansatt hos NSB, og spesielt hans død som er ukjent

 

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tilbud fra det gamle brukarforumet, men p.g.a. nytt forum og mange nye brukere legger jeg det inn på nytt. Hvis ingen har noen innvendinger vil jeg legge inn alle mine andre tilbud om oppslag i diverse bøker etter hvert.

 

Hei igjen Carsten :rolleyes:

 

Har du noe på en Torbjørn Olstad?

Har du lagt inn temaet ditt vedrørende skolefolk også? Prøvde å lete, men fant det ikke.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du mulighet til å sjekke følgende: Olaf Olsen Fosshaugen, f.1900, og kone (Signe) Marie. Hvem andre i husholdningen?

 

På forhånd tusen takk!

 

Mvh

Laila S. Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.