Gå til innhold
Arkivverket

Noen som ønsker oppslag i adressebok for Oslo 1955? AVSLUTTET (SOLGT)


Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Nå skjønner jeg deg ikke helt Erling. Hun døde i 1942 sier du og adresseboka er for 1955. Ellers har jeg adressebok for Akershus for 1960.

 

Finner henne blandt anmeldte dødsfall i Aftenposten 6-1-1943: Frøken Kastora Louise Baalsrud, f.1888.

 

Du har selsagt et poeng, jeg overså årstallet. Sorry.

 

Takk for data fra Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Carsten Schanche

    93

  • erling t endresen

    4

  • Sissel Johnsen

    10

  • Per Inge Renström

    6

Hei !

Jeg har fått gofd hjelp av deg flere ganger før, Carsten, og spør nå om du finner Ruth Herdis Eidissen i adresseboka for Oslo for 1955 ?

 

Mvh

Ove Haugrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stå noen om en Leif Pedersen f.1904 som enten var gift med Theresie Fürst eller kanskje med ei Jakki som skal ha vært død rundt 1955. Han hadde sønner som het Leif og Jan Pedersen.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Arthur

 

Det er 28 stk. Leif Pedersen, men ingen som har en Jan eller Leif på samme adr. og det er ingen Jakki Pedersen, men i Vogtsgt. 48 bor det en Leif Pedersen, arbeider ved Gummifabr. National og ei frk. Therese Fürst arbeider i Samvirkelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell

 

Det er 15 stk. Arne Hagen, men ingen som er oppført sammen med Rigmor. I boka om Grinifangene finner jeg en Arne Leif Hagen (f.nr.16423), vulkanisør, Nordstrandshøgda, f.13-7-09. Arr. 14-11-44 til Møllerg.19 14-11-44 til 15-12-44 til Grini 15-12-44 til freden.

 

Men det er ingen vulkanisør, eller noen Arne Hagen som bor på Nordstrand i 1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du har mulighet til å finne adressen til Eliot(Elliot Bertinus) Iversen og evt. kona Margit Elise. Om det står hva yrket hans var så er det fint om du også kunne ta med det. De skal ha bodde på Hoff v/Skøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Carsten, og takk for hjelpa med Ruth Herdis.

Nå lurer jeg på om du finner Alfhild Johanne Mortensen, gift med Einar Mortensen (og evt andre som bor på samme adresse, barn ?)

Familien flyttet fra Oslo til Narvik i 1963, men jeg er temmelig sikker på at de var i Oslo i 1955.

 

Mvh

Ove Haugrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ove

 

Det er flere Einar Mortensen, en elektriker, en fhv.skoarb., en statslos og en vaktmester. Ingen Alfhild Mortensen. Barn er ikke oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan du være vennlig å sjekke følgende personer.

 

Hulda Hansen

Bjarne Hansen

Håkon Hansen

 

 

Antagelig bosted Seilduksgaten eller en av gatene på Grunerløkken.

 

Takk

Hilsen

Helge Warberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge

 

Her må jeg melde pass, hvis du ikke har yrker på disse. Det er veldig mange som har disse navn, men ingen som bor i Seilduksgata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan du sjekke om det finnes en Karl Martin Kristensen (f.1900),dosent v. universitetet. Han skal være gift og bosatt i Oslo,men jeg vet ikke hva hans hustru heter. Vet heller ikke nårtid han døde.

Mvh Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan du se om du finner Jeotin (Jertin) Amandus Johansen f. 1898 og hustru Franziska Konstanse f. Lønli i 1894.

Han bodde i Østre Aker før krigen, men har forstått av den ble sammenslått med Oslo i 1948.

 

Mvh Kolbjørn Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne

 

Beklager sent svar (har vært på sydligere breddegrader).

 

En Karl Martin Kristensen som har vært dosent ved Universitetet burde jeg ha funnet, men det er ingen som passer hverken i adressebok, statskalender, skolefolk, studenter, Aftenposten arkiv og heller ikke i navneregisteret til bøkene om Universitetet i Oslo 1911-1961 er han nevnt.

 

Kan han ha brukt et annet etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolbjørn

 

Finner de ikke i adresseboka.

 

Aftenposten 29-12-1934:

 

Hedersmerke til motorvognførere, 1.grad etter 5 års tjeneste: Jeotin Amandus Johansen, Oslo, hos Schrøter & Co., Bygningslageret, Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil Lie var født 15.jan 1913 i Kristiania. Han inngikk ekteskap 24.april 1937. Ekteskapet ble senere oppløst og der forsvinner alle spor. Han var oppført som reklametegner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolbjørn

 

Finner de ikke i adresseboka.

 

Aftenposten 29-12-1934:

 

Hedersmerke til motorvognførere, 1.grad etter 5 års tjeneste: Jeotin Amandus Johansen, Oslo, hos Schrøter & Co., Bygningslageret, Oslo.

Tusen takk, det var iallefall noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.