Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Gravlagde i Kinn 1785-1821

Recommended Posts

• 1 måned senere...
På 30.9.2021 den 4.41, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Sidan det ikkje ligg inne gravlagde 1801-1814 for Kinn lurer eg på om planen er å publisere det som låg i Fylkesarkivet sin database, der ein hadde registrert heile perioden denne kyrkjeboka dekkar.

Hei

Dataene fra Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane blir ikke lagt inn på Digitalarkivet. 

Tilstanden teknisk/strukturmessig er såpass at det er vanskelig å få satt dette sammen korrekt. Man har gjort registrering, og deretter foretatt en sortering. Resultatet er at ting ligger hulter til bulter. Vi prøvde f.eks å bruke noe av dette som grunnlag for korrektur, men det ble for omfattende. Det beste var å gjøre registreringen på nytt. 

• Liker 1
5 timer siden, Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket skrev:

ting ligger hulter til bulter.

I ein del tilfelle vil ein forresten kunne sortere excel-fila etter kommune-id samt id til venstre i lista, slik at ein får ei liste som er kronologisk, noko som vil gjere evt. korrektur av den gamle databasen enklare. Eg har ikkje sjekka om dette gjeld Kinn.

Redigert: Eg ser at for Kinn har ein prøvd å skilje ut Bremanger sokn, som har heilt andre ID-ar enn resten av Kinn. Dermed blir ikkje denne løysinga mogeleg, og kyrkjeboka må registrerast på nytt.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
41 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Takk for svar.

I utgangspunktet skulle vel 1814-dugnaden ha vore ferdig for lenge sidan.

Er det planar om å nyregistrere denne lista?

Vi har en som er dyktig når det gjelder Kinn. Dersom vedkommende får anledning så blir det registrert. 

• Takk 1
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.