Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp

Inger waldeland
 Del

Recommended Posts

Hm. Du har navn og fødsels-dødsår på gravsteinene, antar jeg? Var litt uklart, men jeg tror det må være sånn 🙂 I så fall kan du søke etter informasjon om personene ved å gå på "Avansert personsøk" her på digitalarkivets sider. Eller du kan oppgi opplysningene her, og så kan folk hjelpe deg med å lete. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en yngre Sigrid Waldeland, f. Gitlesen (1894-1945) som er gravlagt på Lagård.

https://www.slektogdata.no/gravminner/grav/943ed5b5-343b-4e2b-b14f-51ac0ea9e33a

Søk etter "Sigrid Waldeland" ga 2 tref

Sigrid Waldeland
Lagård Gravlund
02.P.00.233

Sigrid Johanne Waldeland
07.05.1933
07.05.1999
Lagård Gravlund
02.P.00.232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tre Jonas W., men det er denne som er gravlagt sammen med Sigrid.

Jonas Waldeland
05.01.1889
12.06.1981
Lagård Gravlund
02.P.00.233

Fornavn 

Sigrid 

Etternavn 

Waldeland 

Pikenavn 

Gitlesen 

Fødselsdato 

1894 

Dødsdato 

1945 

Minnetekst 

Gravlagt dato 

03.01.1945

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det var det jeg tenkte om det var en plass hvor det stod om familier og søsken osv…tenkte om det kunne være farmor sine søstre…

tror du att jeg kommer til å finne ut hvem de er eller må det bare glemmes?

Endret av Inger waldeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærer fort massevis i denne hobbyen.  Noen av oss blir helt ‘hekta’… 😂

En kan alltid spørre om hjelp her i forumet. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja…men det jeg skulle ønske var att noen kunne gjøre aklurat det!finne ut hvor disse to damene kom fra og hvor på søelts treet de var…jeg evner ikke følge linker og diverse desverre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serine Olsdatter, f 1851 i Sand i Ryfylke, giftet seg med kjøpmann Simon Gitlesen i 1892. Hennes far het Ole Torgersen Island.

Ole Torgesen Island - Klokkerbok for Stavanger prestegjeld, St. Petri sokn 1878-1895 (1103M2) - Digitalarkivet

Endret av Marianne Hella
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid Gitlesen er datter av Simon Gitlesen f 1854. Her ser du Simon - din oldefar? - i folketellingen for 1891. Han er enkemann, med tre sønner, Gustav, Simon og Sven. 

Serine født 1852 (sannsynligvis 1851, fødselsår her kan lett variere med et år) i Sand i Ryfylke er på dette tidspunkt tjenestejente i huset hans. Simon gifter seg med tjenestejenta Serine året etter. Sigrid er nok barnet til disse to, slik at Serine er din oldemor. Men du bør lete opp Sigrids dåp for å være sikker (det kan sikkert noen hjelpe deg med her.) Dette er i alle fall min teori om Serine 🙂 

001 Simon Gitlesen 1 1856 Birkrem - Familiens overhode e-mand -
002 Serine Ilstad 000 1852 Snad i Ryfylke - Tjenestetyende ug -
003 Gustav Gitlesen 000 1880 Årstad - Søn ug -
004 Simon Gitlesen 000 1885 Stavanger - Søn ug -
005 Sven Gitlesen 000 1888 jan. Stavanger - Søn ug -

Lenke til folketellingen: 004 Simon Gitlesen - 055 - 011 [Mangler kretsnavn] - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1891 for 1103 Stavanger kjøpstad - Digitalarkivet

Endret av Marianne Hella
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider