Torgeir Karlin Skrevet Oktober 5, 2021 Del Skrevet Oktober 5, 2021 Hvor kan jeg lete for å finne ut om leijermål saker fra 1881 fra Eidsvoll tingrett ble fullbyrdet og hvor de som ble dømt eventuellt måtte sone. Min tippoldemor ble dømt i en sånn sak, skulle gjerne funnet ut om hun måtte sone og eventuelt hvor, hvis det er mulig. Hun het Anne Maria Christophersdatter. Hun var f 30.7.1840 i Gjerdrum. Mvh Torgeir Karlin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Widerberg Howden Skrevet Oktober 5, 2021 Del Skrevet Oktober 5, 2021 53 minutter siden, torgeir karlin skrev: Hvor kan jeg lete for å finne ut om leijermål saker fra 1881 fra Eidsvoll tingrett ble fullbyrdet og hvor de som ble dømt eventuellt måtte sone. Min tippoldemor ble dømt i en sånn sak, skulle gjerne funnet ut om hun måtte sone og eventuelt hvor, hvis det er mulig. Hun het Anne Maria Christophersdatter. Hun var f 30.7.1840 i Gjerdrum. Mvh Torgeir Karlin Mulig Eidsvoll fengsel varetektjournal 1866-1904 eller Fangeprotokoller ved Akershus amts distriktsfengsel? Det kan nok være at dommen ble sonet i foreksempel Christiania? Den første av disse er fotografert og er tilgjengelig for medlemmer hos NSF. Mens den andre har jeg registrert at skal være under arbeid. Jeg legger som regel ut registre til disse åpent, men etter det jeg kan se er ikke et slikt register for disse utarbeidet. https://www.genealogi.no/fange-og-fengselsprotokoller/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars.O.Wangensteen Skrevet Oktober 7, 2021 Del Skrevet Oktober 7, 2021 (endret) Hvis hun ble dømt og bosatt i Eidsvoll, så vil du finne dommen i ekstrarettprotokollene, og ble det fengsel så ble hun nok sendt til Tukthuset (kvinnefengselet) i Christiania Her er linken til dommene https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1880&to=1900&format=all&archive_key=&st[]=EKRP&m[]=0237 Hun står ikke i Varetektsjournalen for Eidsvoll som David nevner lenger oppe, og jeg har ikke fangeprotokollen for Tukthuset i 1881 dessverre. Endret Oktober 7, 2021 av Lars.O.Wangensteen tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå