Gå til innhold
Arkivverket

Litt lesehjelp frå tingboka for Vefsn

Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Sorenskrivar Lessøe er ikkje av dei enklaste, men dette er noko av det penaste eg har sett frå hans hand. Likevel slit eg med eit par setningar:

"Men det første hun hørte var disse ord af Citantens Qvinde talt til Marithe Ols-daatter, [...]?

Hvor til Marthe Olsdaatter gav til giensvar [...] ; videre sagde vidnet sig iche at have hørt af Partene da hun bortgik derfra."

bilde.png.75ed097c36b19b661c48d443cabb12f4.png

bilde.thumb.png.3aea6c2873f5a8ac556509a2ef33e673.png

Heile teksten er å lese i tingbok 16B s. 386a, til høgre her: https://www.digitalarkivet.no/rg20090427390395

bilde.png.ae0012a5b84538175c5ef3815cec36ea.png

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit forslag med hol og truleg feil, men det får kanskje andre med betre vett på denne skrifta til å reagera 🙂

Nu vende hun Sig paa Troelovelsen til Helgen; thi Marithe skulde Troeloves Helgen effter; Hvor til Marithe Olsdaatter gav til Gensvar: I vende meg dog iche paa T...et mit

Endret av Richard Johan Natvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Du er inne på noko. Eg vil kanskje foreslå

«Men det første hun hørte var disse ord af Citantens Qvinde talt til Marithe Ols-daatter, Nu minde hun Sig paa Troelovelsen til Helgen; thi Marithe skulde Troeloves Helgen effter; Hvor til Marthe Olsdaatter gav til giensvar: I minde meg dog iche paa Tyveriet mit; videre sagde vidnet sig iche at have hørt af Partene da hun bortgik derfra.»

Men eg forstår ikkje at dette skulle vere ord å bli saksøkt for ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Knut Skorpen skrev:

Men eg forstår ikkje at dette skulle vere ord å bli saksøkt for ...

Eg har jo ingen større kontekst å uttala meg på grunnlag av, men den umiddelbare tanken min er at Marithe inkriminerte seg sjølv då hennar uttale om eit tjuveri blei overhøyrt av "Citantens Qvinde". Det var andre bevis i saka.

Endret av Richard Johan Natvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontekst er vanskeleg for meg også, sidan eg ikkje veit kven "Anders Pedersen Strøm" var (kanskje var han identisk med Anders Persson,  husmann eller innerst på nabogarden Storsmedsenga, og i så fall gift med Ane Jonsdtr).  Dessutan står det under "Eragtning" at saka  vart utsett til neste ting, og der finn eg ikkje at ho kom opp att, så dei er vel blitt forlikte. 

Eg greier å få ei viss meining i saka om eg tenkjer på songleiken "Tyven, tyven" -- kanskje Marit Olsdtr antyda om at ho med trulovinga hadde rappa elskaren til  kvinna som var gift med Anders Pedersen Strøm. I så fall var fornærmingane meir intrikate enn eg forventar av husmannsfolk i gamle Vefsn. Og det var dei kanskje?

Det (eg trur) eg veit, er at Marit Olsdtr vart trulova 14.10.1759 (18. s.e.t.): https://www.digitalarkivet.no/kb20071004630041  Krangelen var altså rundt 7. oktober.

Saka kom opp på hausttinget 25.10.1759. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider