Gå til innhold
Arkivverket

Skifte etter Peder Rasmussen, 21.11.1732 på Engeset, i Volda Sunnmøre

Lars Kåre Skeide
 Del

Recommended Posts

Trenger fortsatt hjelp med slekta mi og skifter vedrørende denne slekta på Nykrem, og Leikongbakken i Leikong, Herøy.

Ivar S. Ertesvåg har hatt flotte tydinger før, og vi har en fin dialog på tidligere skifte, etter ei Anne Ellingsdatter død 1755.

Har problem med å finne noen Rasmus Pedersen både på Nykrem og på Kleppe, i Herøy med skifte ca. i 1730 - åra.

Dette kan jo også antyde på att han har vært på begge gardene.. ?    1704 til 1725 Kleppe og Nykrem 1725 til 1730 åra. ?

Kan det være at han har vært for eksempel en geistelig som Klokker, da jeg heller ikke finner skifte etter Elli Nykrem,  født 1671 død i 1749, som nevnt før.

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002431976

Ivar, du antydet dette i ett tidligere svar på ett av mine innlegg.

Finner bare ett skifte på Engeset i Volda, som kanskje kan være garden der han kom fra ??.

Rasmus Pedersen Engeset Volda

https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000792439

SAT, Sunnmøre sorenskriveri, 3/3A/L0011: Skifteprotokoll 09A, 1732-1735, s. 23b-24a

Brukslenke for sidevisning:

https://www.digitalarkivet.no/sk20090126620036

Endret av Lars Kåre Skeide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utsmurt blekk gjer at skiftet etter Rasmus er ikkje så godt leseleg...

først: dette er "Engeset i Ørstens skibbr", altså Engeset i Ørsta, ikkje Engeset i Volda.

enka er Britte Eriksdatter

eitt (felles) barn Peder 13 år - formyndar "hans Fasters mand Ole Morken

Det står om dei i "Ørstingar I" (Dale, 1995) s. 191. 

Der heiter det at Rasmus (27 år i 1701) tok over etter foreldra sine.

Britte kom frå Digernes.

Peder tok over etter faren. Han vart g. 1745, men døydde barnlaus i 1764 (skifte).

9 timer siden, Lars Kåre Skeide skrev:

Trenger fortsatt hjelp med slekta mi og skifter vedrørende denne slekta på Nykrem, og Leikongbakken i Leikong, Herøy.

Ivar S. Ertesvåg har hatt flotte tydinger før, og vi har en fin dialog på tidligere skifte, etter ei Anne Ellingsdatter død 1755.

Har problem med å finne noen Rasmus Pedersen både på Nykrem og på Kleppe, i Herøy med skifte ca. i 1730 - åra.

Dette kan jo også antyde på att han har vært på begge gardene.. ?    1704 til 1725 Kleppe og Nykrem 1725 til 1730 åra. ?

Kan det være at han har vært for eksempel en geistelig som Klokker, da jeg heller ikke finner skifte etter Elli Nykrem,  født 1671 død i 1749, som nevnt før.

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002431976

Ivar, du antydet dette i ett tidligere svar på ett av mine innlegg.

Nei... du overdriv kva eg har "antyda". Det var helst eit formelt atterhald at skifteregisteret på Digitalarkivet ikkje er heilt fullstending.

(Prestar og klokkarar, med ektefellar og barn, er i ein eigen protokoll som ikkje kom med då registeret vart laga).

Eg finn ikkje noko oversyn over klokkarar i Herøy, me eg held det for lite truleg at det budde nokon klokkar i Leikongbygda.

Langt frå presten, og langt frå kyrkja, og i det minste annekset (Rovde).

Det er viktig å hugse på at det var offentleg skifte etter eit mindretal. Dei fleste hadde anten så lite formue og gjeld at det ikkje lønte seg,

eller dei døydde med myndige arvingar (som vart samde seg imellom, utan å betale sorenskrivar og lensmann for bryet), eller dei var så

gamle at dei hadde fordelt det som var å fordele.

Elik Nykrem var nær 80 år, og hadde nok gjort fordelinga sjølv.

Nå du kjem tilbake før 1750 må du også rekne med at mange, kanskje dei fleste, ikkje er nemnde i noko som helst kjelde.

Og iallfall ikkje i kjelder som gjer at du kan finne slektskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Ivar, du er flink, og enig i skrifta, synest det er utrolig at dere greier å lese dette, men er vel trening, og skolering da.

Var ett blindspor dette, men jeg gir meg ikkje endå, men har stått fast på eller i denne "myra" på Nykrem i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider