Anders Kvernberg Skrevet Oktober 8, 2021 Del Skrevet Oktober 8, 2021 Jeg ser etter mappen P2 i Utenriksdepartementets arkiv, spesifikt boks 5727. Denne referansen har jeg fra en eldre kilde, som jeg sliter med å "oversette" til en Asta-sti. Inneholder RA/S-2259/Ca/L0010 (Saksregister, arkivgrupper P1/2-A - P2-P) kun saksregister, eller inneholder denne også selve sakspapirene? Eventuelt, hvor finner jeg disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Oktober 12, 2021 Del Skrevet Oktober 12, 2021 På Arkivportalen står det saksregister så jeg vil anta at det betyr saksregister og ikke saker. Kanskje det er D-serien som er selve saksarkivet? For å finne ut av spørsmåla dine trengs oppslag i arkivet. I vår interne arkivkatalog ser jeg at der under Ds i dette arkivet finst en arkivboks med nr 5727 som inneholder materiale fra 1916, kan det være denne du leiter etter? For å undersøke dette nærmere kan du henvende deg på Riksarkivets lesesal. – eventuelt om det gjelder rettigheter eller faglig behov kan du bestille via skjema i henhold til Arkivverkets serviceerklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå