Gå til innhold
Arkivverket

Poul / Paul Holbøes datter Kari 1779 Vågå

sveiniversen
 Del

Recommended Posts

Poul / Paul Holbøe får i 1779 en datter Kari i Vågå.

SAH, Vågå prestekontor, Ministerialbok nr. 1, 1739-1810, s. 75, øverst til høyre
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070603520317

Kan noen hjelpe meg med fødsels-/dåpsdato for Kari?

Jeg ser at det står noe om en introduksjon også her. Er det mulig da å finne ut hva moren heter?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dåpsdatoen er Dom Miser: [Dominica Misericordia – 2. søndag etter påske] som i 1779 var 18. april.

Introduksjonen var Dom: 1 Trin: [1. søndag etter trefoldighet] I 1779 var dette 6. juni. Ingen navn på mor, dessverre.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2021 den 16.19, Even Stormoen skrev:

Tror dåpsdatoen er Dom Miser: [Dominica Misericordia – 2. søndag etter påske] som i 1779 var 18. april.

Introduksjonen var Dom: 1 Trin: [1. søndag etter trefoldighet] I 1779 var dette 6. juni. Ingen navn på mor, dessverre.

Mvh

Takk for hjelpa Even. Jeg får forsøke å leite videre for å se om jeg finner mora og hvor foreldrene kom fra.

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Else B. Rustad skrev:

men jeg kan jo ta gruelig feil!!

Hvis du tar gruelig feil, så skal jeg anskaffe hatt og spise den . . . 😉

Men det ser unektelig litt snodig ut. Først Dom Miser: og så X(?) Jubil: i samme oppførsel? Eller står det noe annet enn Dom Miser:?

Begge søndagene er jo mellom Quasimodogeneti [den foregående innførselen] og Cantate [den neste]. Så det er sannelig ikke godt å vite. Hadde oversett at det sto Jubil: og tenkte at det hadde noe å gjøre med forrettende prest, kirken e. l.

Så takk til deg, Else B. 🙂

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.