Gå til innhold
Arkivverket

Tyde konfirmantinnførsel – Gransherad 1860 – «Exli i Tudal %Rui% – Løkemoen på Bolkesjøheia (før? i S… …. … Tho)»

Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

I kolonne for fødestad  vil eg vera takksam for hjelp til å tyde det som står inne i parentesen: «Exli i Tudal %Rui% – Løkemoen på Bolkesjøheia

(før? i S… …. … Tho)»

To er ein gard nær Gransherad kyrkje. Løkjamoen ligg i Jondalen i noverande Kongsberg kommune, dengong i Gransherad.

Ministerialboka side 63  1860 løpenummer 13: 

SAKO, Gransherad kirkebøker, F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. I 3, 1859-1870, s. 80

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051007050217

Foto frå originalprotokollen:

IMG_6806.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk på noe

26/4 44  |Rcxx(?)\Ekli i Tudal Pg./Løkemoen
d 29/6 45|paa Bolkesjøheia
paa Kongs|(før i Sommer vært paa
berg.-       |Tho)

Korrigert  - Enig med Richard Johan😎

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg takkar Leif B. og Richard Johan så mykje, og da blir fasiten slik: 

«Exli i Tudal %Rui% – Løkemoen

paa Bolkesjøheia

(før i Sommer været paa

Tho)»

Eksli er ein husmannsplass i Tuddal, og er ført inn i staden for det urette Rui. Den innklemde rettinga gjev ei noko uelegant resultat i protokollen, men det står berre Tudal under den høge L-en i Løkemoen og den bøygde lina som skal "vise veg" ned til rett plass på lina under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærare ettertanke ser eg forresten at det fyrste ordet i parentesen vel så gjerne kan vera har som før:

(har i Sommer været paa

Tho)

Konfirmasjonen var 14. oktober. 

Andre "små" f-ar i protokollen er ganske tydelege f-ar med ei ørlita lykkje eller strek på midten. Det manglar her. Så da kan det heller vera ein liten h sjølv om den etterfylgjande bokstaven ser ut som ein o, og ikkje ein tydeleg a som han ideelt burde ha vore.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anfinn Bernaas skrev:

Ved nærare ettertanke ser eg forresten at det fyrste ordet i parentesen vel så gjerne kan vera har som før:

Enig! Og konfirmasjonen var i oktober, unaturleg då å skrive "før i Sommer", når sommaren forlengst er over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider