Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

I kolonne for fødestad  vil eg vera takksam for hjelp til å tyde det som står inne i parentesen: «Exli i Tudal %Rui% – Løkemoen på Bolkesjøheia

(før? i S… …. … Tho)»

To er ein gard nær Gransherad kyrkje. Løkjamoen ligg i Jondalen i noverande Kongsberg kommune, dengong i Gransherad.

Ministerialboka side 63  1860 løpenummer 13: 

SAKO, Gransherad kirkebøker, F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. I 3, 1859-1870, s. 80

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051007050217

Foto frå originalprotokollen:

IMG_6806.JPG

Et forsøk på noe

26/4 44  |Rcxx(?)\Ekli i Tudal Pg./Løkemoen
d 29/6 45|paa Bolkesjøheia
paa Kongs|(før i Sommer vært paa
berg.-       |Tho)

Korrigert  - Enig med Richard Johan😎

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1

Eg takkar Leif B. og Richard Johan så mykje, og da blir fasiten slik: 

«Exli i Tudal %Rui% – Løkemoen

paa Bolkesjøheia

(før i Sommer været paa

Tho)»

Eksli er ein husmannsplass i Tuddal, og er ført inn i staden for det urette Rui. Den innklemde rettinga gjev ei noko uelegant resultat i protokollen, men det står berre Tudal under den høge L-en i Løkemoen og den bøygde lina som skal "vise veg" ned til rett plass på lina under.

Ved nærare ettertanke ser eg forresten at det fyrste ordet i parentesen vel så gjerne kan vera har som før:

(har i Sommer været paa

Tho)

Konfirmasjonen var 14. oktober. 

Andre "små" f-ar i protokollen er ganske tydelege f-ar med ei ørlita lykkje eller strek på midten. Det manglar her. Så da kan det heller vera ein liten h sjølv om den etterfylgjande bokstaven ser ut som ein o, og ikkje ein tydeleg a som han ideelt burde ha vore.

• Liker 1
18 minutter siden, Anfinn Bernaas skrev:

Ved nærare ettertanke ser eg forresten at det fyrste ordet i parentesen vel så gjerne kan vera har som før:

Enig! Og konfirmasjonen var i oktober, unaturleg då å skrive "før i Sommer", når sommaren forlengst er over.

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.