Gå til innhold
Arkivverket

Mikkel Arvesen afskediget slave

Recommended Posts

Hei,

Mikkel ble født i Våler 5.6 1791. Han er registrert innflytta til Fredrikstad i 1829. Der ble han boende livet ut. I forbindelse med registreringen er det notert: Afskediget slave attest av 20d Juli 1829. Jeg regner med at han har sittet i slaveriet i Gamle Fredrikstad. Dessverre synes ikke protokollene fra denne institusjonen å være tilgengelige på nettet. Jeg lurer derfor på om jeg kan få tilsendt et skann av det som angår Mikkel i disse protokollene og gjerne også informasjon om hvorfor han fikk den straffen han fikk.

Hilsen Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukarar om å ha både for- og etternamn med i visningsnamnet sitt. Bruksanvisning for korleis endre visningsnamn:

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

For oppslag i åpne kjelder som gjeld slektsspørsmål må du i samsvar med Arkivverket si service-erklæring møte opp på den aktuelle lesesalen for å slå opp i kjeldene. I dette tilfellet blir det lesesalen til Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.