Gå til innhold
Arkivverket

Noen som kunne hjelpe meg å tyde nr 24 Ester Marie Martinsen

Camilla jensen
 Del

Recommended Posts

På 31.10.2021 den 10.58, Kristian_Vestli skrev:

Stenbr. form.

Eg les Stenh. form., altså Stenhuggerformann

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2021 den 10.58, Kristian_Vestli skrev:

24 | Ester Marie Martinsen | 27/12 01 | 31/3 02 | Do. (altså Kråkerøy) | Kjøkøen | Stenbr. form. Karl Johan Martinsen h. Betty | " 18/8 04 | ja | Viet 6/10 23

Vielser i Kråkerøy: https://www.digitalarkivet.no/kb20061027360811

Sikkert et dumt spørsmål , men er det vie datoen til karl johan og betty den 6.10? og er 18-8 fødsel datoen til betty ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumme! 🙂

Vigselsdatoen: dette må vera eit seinare notat av den som var prest i 1923, det gjeld nok Ester Marie; ho har kanskje bedt om attest for konfirmasjonen i samb. med ekteskapsinngåing, og så har presten skrive vigselsdatoen inn her. Det same har han gjort for andre av konfirmantane her.

18/6-04 er datoen då Ester Marie fekk koppevaksinen sin (sjå heilt øverst i rubrikken).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Richard Johan Natvig skrev:

Eg les Stenh. form., altså Stenhuggerformann

5 timer siden, Else B. Rustad skrev:

Dette tror jeg du har rett i, Richard J.

Ja, jeg er helt enig - jeg tenkte stenbrudd, altså at han var formann på stenbruddet, men stenhugger ser riktigere ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kristian_Vestli skrev:

Ja, jeg er helt enig - jeg tenkte stenbrudd, altså at han var formann på stenbruddet, men stenhugger ser riktigere ut.

Det er så fort gjort å lesa handskrift feil, gjett om eg har gjort det noen (les: fleire) gonger!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.