Gå til innhold
Arkivverket

Tydning av Peder Knudsen Sæbøe's Dåp (1787)

Johan Stenslie
 Del

Recommended Posts

Peder Knudsen Sæbøe (f. 1787 i Møre og Romsdal? - d. 22 Jan 1866 i Sør-Trøndelag)

Jeg fant en mulig dåpsprotokoll for Peder Knudsen Sæbøe, men jeg sliter med å forstå noe i dokumentet. Jeg tror jeg ser navnet hans nevnt i nedre høyre hjørne. Vennligst hjelp til å transkribere all informasjon knyttet til ham.

https://media.digitalarkivet.no/view/2266/121

(1787) Peder Sæbøe Baptism.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"d 28de Febr: | Døbt i grytt. Kk: Knud Sæbøes b:n: Peder - test: .... "

"Dom: Judica  | Wold  intr: Knud Sæbøes og Iver Engens qv:"

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"d 28de Febr: | Døbt i grytt. Kk: Knud Sæbøes b:n: Peder - test: .... "

døypt i Grytten kyrkje;  Knud Sæbøes barn med namn Peder -  testes (=vitne) ...

10 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"Dom: Judica  | Wold  intr: Knud Sæbøes og Iver Engens qv:"

Dominica judica (5.sundag i fasta) | Voll kyrkje  introduction (innleiing av mødre) Knud Sæbøes og Iver Engens qvinder (koner).

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
On 11/6/2021 at 3:06 AM, Ivar S. Ertesvåg said:

døypt i Grytten kyrkje;  Knud Sæbøes barn med namn Peder -  testes (=vitne) ...

Dominica judica (5.sundag i fasta) | Voll kyrkje  introduction (innleiing av mødre) Knud Sæbøes og Iver Engens qvinder (koner).

Jeg vet at dette er et gammelt innlegg, men jeg intensiverer forskningen min på denne stamfaren.

Så jeg skjønner at Peder ble døpt på Grytten kyrkje, men hvorfor blir da Voll kyrkje nevnt senere? Jeg tror Sæbøe-gården lå i Voll prestegjeld, så var det bare standard at all dåp i området ble holdt på Grytten kyrkje og så ble barnet introdusert for hjemmemenighet i løpet av en senere søndag? Også hva er Iver Engens rolle i denne kilden og er det noen faddere oppført i mitt første innlegg eller annen relevant informasjon for dåpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Johan Stenslie skrev:

Så jeg skjønner at Peder ble døpt på Grytten kyrkje, men hvorfor blir da Voll kyrkje nevnt senere? Jeg tror Sæbøe-gården lå i Voll prestegjeld, så var det bare standard at all dåp i området ble holdt på Grytten kyrkje og så ble barnet introdusert for hjemmemenighet i løpet av en senere søndag? Også hva er Iver Engens rolle i denne kilden og er det noen faddere oppført i mitt første innlegg eller annen relevant informasjon for dåpen?

Dette er i 1787, og Grytten prestegjeld hadde 1 prest og fem kyrkjer: Grytten, Voll, Eid, Hen og Kors.

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/prestegjeld-og-sogn-i-more-og-romsdal

Innleiinga er vanlegvis i kyrkja der familien høyrer til. Det stemmer her ettersom Sæbø låg i Voll sokn.

Innleiing skulle vere nokre veker etter fødselen, men det var ingen streng frist.

Dåpen skulle etter lova (Kristian Vs Norske lov) og tradisjonen, skje innan 8 dagar.  Då reiste ein til den kyrkja der det var

gudsteneste; i dette tilfellet var det Grytten. Dersom presten hadde vore i Kors (langt fram i Rauma-dalen), hadde dei kanskje

reist til Vestnes eller Veøy.

Iver Engen (og "Iver Engens qvinde" - altså kone) har ikkje noko med Peder å gjere, bortsett frå at dei tilfeldigvis også hadde fått eit

barn på denne tida, og mora vart innleidd saman med mor til Peder.

Faddrane/vitna ("Testes") var "Anders Ols. Bøe, Lars Rochnem, Lars Sæbøe, Karen ibd, Sygni Skeide, Ingebor Venaas."

Dei fem første er grannar; Sæbø, Skeide og Roknem ligg etter kvarandre nord for elva Måna i Måndalen (kyrkja ligg sør for elva).

Venås ligg lengre oppe i dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Ivar S. Ertesvåg said:

Dette er i 1787, og Grytten prestegjeld hadde 1 prest og fem kyrkjer: Grytten, Voll, Eid, Hen og Kors.

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/prestegjeld-og-sogn-i-more-og-romsdal

Innleiinga er vanlegvis i kyrkja der familien høyrer til. Det stemmer her ettersom Sæbø låg i Voll sokn.

Innleiing skulle vere nokre veker etter fødselen, men det var ingen streng frist.

Dåpen skulle etter lova (Kristian Vs Norske lov) og tradisjonen, skje innan 8 dagar.  Då reiste ein til den kyrkja der det var

gudsteneste; i dette tilfellet var det Grytten. Dersom presten hadde vore i Kors (langt fram i Rauma-dalen), hadde dei kanskje

reist til Vestnes eller Veøy.

Iver Engen (og "Iver Engens qvinde" - altså kone) har ikkje noko med Peder å gjere, bortsett frå at dei tilfeldigvis også hadde fått eit

barn på denne tida, og mora vart innleidd saman med mor til Peder.

Faddrane/vitna ("Testes") var "Anders Ols. Bøe, Lars Rochnem, Lars Sæbøe, Karen ibd, Sygni Skeide, Ingebor Venaas."

Dei fem første er grannar; Sæbø, Skeide og Roknem ligg etter kvarandre nord for elva Måna i Måndalen (kyrkja ligg sør for elva).

Venås ligg lengre oppe i dalen.

Dette er utrolig nyttig informasjon Ivar, som alltid, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider