Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Trenger tydehjelp til Ragnhild Ellefsdatter sin dåp - nr 2 på venstre side

Recommended Posts

Hei ...nå trenger jeg å vite alt som står skrevet vedrørende Ragnhild Ellefsdatter sin dåp . Hun står som nr 2 på venstre side på høyre halvdel  https://www.digitalarkivet.no/kb20070312640177

På forhånd tusen hjertelig takk 

Slik les eg det:

2. Ragnild. Moderens Navn Enke

Gunild Torgersd. Havigen. T: Guri

Jonsd. Rand?, Mari Torgersd. Havigen,

Elling Helgesen Rand?, Ole Knud-

sen RamstadEie og Anders Torger-

sen Havigen. Til Barnefader

udlagt Ungkarl Ellef Pedersen

Tveten eller Aalien

fød 8 April - døbt 9 Maji.

Hans 1ste Leijermaal - og hendes

ligesaa i sin Enkestand.

Spørsmålsteikn ved gardsnamnet Rand fordi eg ikkje finn ein gard med dette namnet i Sigdal, men det eg trur det er rett lese.

• Liker 1
2 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

Spørsmålsteikn ved gardsnamnet Rand fordi eg ikkje finn ein gard med dette namnet i Sigdal, men det eg trur det er rett lese.

Gardsnamnet kan vera Rund

• Takk 1

Tusen hjertelig takk Richard 🙂

Kan gardsnavnet Rand være Rud ? Gunild Torgersd. Havigen sin ektemann Christopher Christophersen som gravlegges den2 mai 1813 skrives som Rud ved begravelsen  Nr 17 venste side - høyre halvdel https://www.digitalarkivet.no/kb20070312640186

Endret av Bjørn A Løkken
  • Liker 1

Av og til føler ein seg temmeleg dum. Ja, det gjekk opp for meg rett før eg såg spørsmålet ditt om det kan vera Rud. Det er nok det det står, slik: Ruud!

• Takk 1
33 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

Av og til føler ein seg temmeleg dum. Ja, det gjekk opp for meg rett før eg såg spørsmålet ditt om det kan vera Rud. Det er nok det det står, slik: Ruud!

Da var det i box Richard - åkke som 🙂

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.