Gå til innhold
Arkivverket

Nokre fadrar, Vefsn 1727

Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Vinteren 1727 var det ein prestevikar i Vefsn, og eg har ikkje lært skrifta hans å kjenne.

Kan nokon hjelpe med med namna på fadrane til

"Joen Larss finne-

barn nom. Zidssel test. Christian

[...?] lappe, Siur Pols Lappe,

Dorthe Olsd. Helfieldet, Eli Mickeld. [... ?]

Høglien, Lucie Clemsd. finske. Ima

Indleed samme Joens [?] Kone. Ovente find 

leverte een ort, hvilken hans skal svare til, naar Hr. Spentrup kommer

ind i Vefsen, thi dend blef levert til

bage, saasom ieg icke visste, hvem pengene skulle imodtage."

Tekst øvst på s. 20 (til høgre her:)

https://www.digitalarkivet.no/kb20071004620411

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det samme som deg, bortsett fra "same Fins kone". Og jeg mener Christen er en Mortens.

Endret av Baard Vidar Pettersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Christen Mortenss. Lappe, altså.

Og du som er kjent i Høglia: Eli Mickeld - veit du om det er dotter til Mikkjel Øysteinson (og Mallena Olsdtr), som flytta til Stigen?

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjent er jeg dessverre ikke 😞 Ser Mikkel Olsen på Mjåvatn hadde ei Elen, men jeg kjenner ikke familien bedre enn at det er et par skiftet omtrent samtidig som dåpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Elen (dotter til Mikkjel Olson Mjåvatnet) var vel fødd i 1723, så ho var neppe fadder i 1727.

Prøver å sortere bygdesamane i Fustvassbygda, og då er fadderopplysningar ei kjelde ein ikkje kjem utanom.

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joen Lars. finne barn nom. Zidssel. 

test; Christen Mortens. lappe. Siur Pols. Lappe. Dorthe Olsd. Heldfieldet. Eli Mickelsd. Høglien. Lucie Larsd. finske.  (sikkert søster til barnefaren Joen Lars som er finne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Renathe-Johanne. Det står naturlegvis Christen (Kristian var eit sjeldnare namn), og eg er einig i at det står Larsd., ikkje Clemsd., etter Lucie.

Den Lussi Larsdtr eg kjenner er nok meir einn 20 år [retting:] omtrent 10 år eldre  enn Jon Larsson, men dei kan "sikkert" vere søsken. Ein problemstilling for seg sjølv, som ikkje er tema for spørsmålet mitt, men som er enda meir interessant, er kva denne prestevikaren la i omgrepa "lappe" og "find/findske".  "Finn" er det vanlege dialektordet i Vefsn, mens "lapp" oftare blir brukt i offisiell smanheng. Men denne presten skil altså mellom omgrepa.
I ei anna kjelde, datert 6 år seinare (1733)  (Major Schnitlers grenseeksaminasjonsprotokollar) er Jon Larson og Kristen Mortenson oppført blant "Field-Lapperne" , mens Sjurd Pålson, og Lussi Larsdtr er oppført blant Bygdelapperne. Kanskje er det eit tilsvarande skilje presten prøver å markere? Det ser ut til å ha vore stor mobilitet mellom dei to samiske gruppene (kanskje var det meir et skilje i levesett enn i kultur), mens det var lite (eller ingen) mobilitet mellom samar og nordmenn. Dei to fadrane med gardsadresse trur eg var norske (ei gardkone og ei gardtaus).

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider