Gå til innhold
Arkivverket

Maria Knudsdatter Nordrud (Norderud) 1787- 1874 ett puslespill

Trond Einar Solberg Indsetviken
 Del

Recommended Posts

Allerførst, jeg har fått så uvurderlig hjelp i forumet tidligere, tusen takk. 
Nå er jeg oppe i ett virkelig utfordrende og vanskelig sak. 

Maria Knudsdatter Nordrud (Norderud) født 1 juli 1787 antatt død i 1874 ( min tipptippoldefars søster) 

Fødselsreg. øverst høgre side
  SAH, Elverum prestekontor, H/Ha/Haa/L0005: Ministerialbok nr. 5, 1777-1793, s. 120-121
https://media.digitalarkivet.no/view/9166/61

Hun fikk et uekte barn i 1817 ved navn Kari Larsdatter og faren er angitt til å være Lars Arnesen. Men hun er innført ved konfirmasjon i Løten  under navnet Kari Nyhuus. 

Fødselsreg. nr. 29:
SAH, Elverum prestekontor, H/Ha/Haa/L0007: Ministerialbok nr. 7, 1815-1830, s. 58-59
https://media.digitalarkivet.no/view/9172/30

Konfirmasjonsreg. nr.43:
SAH, Løten prestekontor, K/Ka/L0006: Ministerialbok nr. 6, 1832-1849, s. 322-323
https://media.digitalarkivet.no/view/9100/155

Jeg har ikke klart å finne flere barn av Maria

Nå er spørsmålet, var hennes mor Maria flyttet til Løten og ble hun gift der?  Fikk datteren Kari noen etterslekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Larsdatter er min tipptippoldemor. Hun vokste opp hos tante og onkel i Løten, mens mora Maria flyttet til Romedal og ble gift der.

Jeg har skrevet utførlig om livene til Maria Knutsdatter og Kari Larsdatter og om slekta fra Norderud i Tjukke Slekta nr 3/2008, som jeg ser du har etterlyst på Facebook. Det finnes på lager. Jeg viser til bladet, og trenger ikke å gjenta alt her. Svarer deg på FB også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ronny R. Haugen skrev:

Kari Larsdatter er min tipptippoldemor. Hun vokste opp hos tante og onkel i Løten, mens mora Maria flyttet til Romedal og ble gift der.

Jeg har skrevet utførlig om livene til Maria Knutsdatter og Kari Larsdatter og om slekta fra Norderud i Tjukke Slekta nr 3/2008, som jeg ser du har etterlyst på Facebook. Det finnes på lager. Jeg viser til bladet, og trenger ikke å gjenta alt her. Svarer deg på FB også.

Takk og takk, jeg gleder meg til å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider