Gå til innhold
Arkivverket

Kvålsætti i Sogn - ei adelsætt frå Mellomaldaren med store jordeigedomar som kom i kongen si eige - kven var dei?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har finne fleire omtalar av ei adelsætt i Sogn som vert referert til som Kvålsætti, men ingen stadar kan eg finna konkrete opplysningar om denne ætti.

Er det nokon som harc vore borti denne ætti og som kan hjelpa meg på veg?  Maren Staalesdotter, kona til sokneprest Mikkel Mikkelson Due i Sogndal (1540?-1600), skal ha vore av denne Kvålsætti!

Eg takkar si mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #3:

Hjarteleg takk til Leif for siste innlegget!

Boki til Per Tang kjenner eg til - eg har vel eit eksemplar ståande i bokhylla heime, men eg hugsar frå år attende, då eg freista forska på denne ættti, at det var heller «tunne» opplysningar som kom fram i dei prenta kjeldene...  Eg var soleis ikkje i stand til å finna noko samband mellom Maren Staalesdotter og John Staal, og Staale-namnet er svært uvanleg i Sogn!

FT1701 for Sogndal syner på Loftesnes ein oppsitjar Anders Nilsson på 50 år med ein son Staale på 12.  Denne Staale Andersson døydde på Barsnes i Sogndal 1747: https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000127300

FT1701 for Sogndal syner på Kvåle ein oppsitjar Peder Staaleson på 39 år.  Han hadde ein halvbror Anders Pederson Sogndalsfjæren som det vart halde skifte etter i 1720: https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000997195

Kanskje nokon har fleire detaljar å komma med her?

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Thorstensen skrev:

Men jeg finner ingen med for eller etternavn som begynner Staa*

RA, Rentekammeret inntil 1814, Reviderte regnskaper, Lensregnskaper, R/Rb/Rbt/L0103: Bergenhus len, 1643-1647
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk20080904650862

Trur ikkje futen var så oppteken av namn; ingen hovudpersonar er nemnde med meir enn førenamnet. Andre i husstanden er utan namn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter egentlig å trener på å søke i NB.

I boken Sogn og Fjordane av Nikolai Scheie  side 177-179

er det omtale av Jon Stål

(Du har kanskje boken)

Jeg fant også dette  (side 51)

Var middelalderens lendmannsgårder kjerner i eldre godssamlinger?
En analyse av romlig organisering av graver og eiendomsstruktur i Hordaland og Sogn og Fjordane: av Fode Iversen

https://www.khm.uio.no/om/organisasjon/arkeologisk-seksjon/ansatte/frodeiv/frodes-artikler/iversen-1999-var-lendmannsgardene-kjerner-i-gods.pdf

1996107499_iversen-1999-var-lendmannsgardene-kjerner-i-gods.pdf-SumatraPDF2021-12-2613_37_48.jpg.6ceea0120b1b327fd0ae58b01faec2f4.jpg

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #7:

Hjarteleg takk til Rune, Ivar og Leif for nye spennande innlegg!

Nei, boki til Nikolai Scheie kjenner eg ikkje til.  Elles sit eg med ei kjensle av at dette var ei svært so mektig ætt, men eg spekulerer framleis på korleis nokon kan påstå at Maren Staalesdotter høyrer til denne ætti og på kva vis?  Byggjer det kan henda på ein teori gjennom namnet Staale?

Eg fryktar dette kan vera eit spørsmål som me aldri vil få svar på med mindre det skulle dukka opp gamle til no ukjende diplom...?

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne utfordringi!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars E. Øyane skrev:

Nei, boki til Nikolai Scheie kjenner eg ikkje til.  Elles sit eg med ei kjensle av at dette var ei svært so mektig ætt, men eg spekulerer framleis på korleis nokon kan påstå at Maren

Sogn og Fjordane av Nikolai Scheie Er en bok i serien om Norges fylker.

Jeg legger inn her  kopier av sidene jeg nevnte. (Men du kan nå NB ved å bruke VPN det er ikke kostbart og ikke ulovelig)

Sogn og Fjordane - Google Chrome 2021-12-27 11.09.26.jpg

Sogn og Fjordane - Google Chrome 2021-12-27 11.10.58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slekten drøftes i forbindelse med en bokrapport i Genealogen nr 1. 2007, side 55-56

Den nevnes også i doktoravhandlingen til Jo Rune Ugulen: "-alle the knaber ther inde och sædescwenne-"

Og Per Reidar Christiansen har skrevet en artikkel i Genealogen nr 1 2001, side 50-53

Av notater fra Tore Vigerust ser jeg også at det refereres til:

• P.A. Munch, NFH 2 II s. 396;
  • O.A. Aalholm, AHÅ 58/1982 s. 38-54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Denne «bokrapporten» (bokanmeldelsen?) burde ha vært lagt inn i Slektshistoriewiki, men jeg får ikke treff. Hvem skrev anmeldelsen, David?

DTH

Det dreier seg om bokanmeldelse av boken "Dronning Ingerid og bisp Nikolas", anmeldelsen er skrevet av Lars Løberg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Ugulens avhandling kan lastes ned som PDF-fil

"...alle the knaber ther inde och sædescwenne..." : ei undersøking i den sosiale samansetjinga av den jordeigande eliten på Vestlandet i mellomalderen

https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/2108/Thesis_Jo Rune Ugulen_2008.pdf?sequence=4&isAllowed=y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, David Widerberg Howden skrev:

Det dreier seg om bokanmeldelse av boken "Dronning Ingerid og bisp Nikolas", anmeldelsen er skrevet av Lars Løberg.

Fint. Bokanmeldelsen er altså her: https://www.genealogi.no/wiki/index.php/Dronning_Ingerid_og_bisp_Nikolas_(bok)

DTH

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider